جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مشاورعالی وزیر

حوزه/ دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور، افزایش آمار طلاق را نشانه کم‌‌کاری فرهنگی دانست و گفت: حوزه‌های علمیه برای تربیت طرح های نو ارائه دهند و برای کتب آموزشی مطلب بدهند و آموزش و پرورش آن را اجرا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مجتبی ملکی در نشست تخصصی اعضای کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان خراسان شمالی، اظهار داشت: مدیران ، روحانیت و طلاب هر استان، نمایندگان انقلابی و شخصیت‌های بزرگ استان خود هستند که وظیفه خطیر تعلیم و تربیت جوان ها را به عهده دارند.

وی افزود: قرآن کریم جمله به جمله، کلمه کلمه و حساب شده٬ به تربیت انسان‌ها پرداخته و خداوند مربی موجودات و انسان‌ها شده است وما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تمام کشورها برای رسیدن به اهداف خود از آموزش و پرورش کودکان استفاده می‌کنند.

‌حجت الاسلام و المسلمین ملکی بیان کرد: باید دنبال طرح نو تربیتی باشیم، امام خامنه‌ای از  سال 91 بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تاکید می‌کند که تمام نهادهای آموزشی باید آن را اجرا کنند.

وی افزود: 43 راهکار در سند تحول بنیادین به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به ظرفیت‌های حوزه علمیه برای کار و فعالیت در آموزش و پرورش  بر می‌گردد.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: با حضور روحانیون در آموزش و پرورش و قرار گرفتن در راستای تربیت٬ باید آمار طلاق، اعتیاد، ناهنجارهای اجتماعی کاهش پیدا کند، ولی ما شاهد افزایش این آمارها هستیم که نشان از کم کاری است و باید جبران شود.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: فعالیت‌های تربیتی و آموزشی باید همراه با عشق، علاقه و ایمان باشد، تا با الگوگیری از امامان و اهل بیت(علیهم السلام) در امر تربیت موفق عمل کنیم، حوزه‌های علمیه برای تربیت طرح های نو ارائه دهند  و برای کتب آموزشی مطلب بدهند و آموزش و پرورش آن را اجرا کند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha