جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشگاه کاتولیک در آمریکا، مسجد کوچکی برای مسلمانان افتتاح می کند

حوزه/ دانشتگاه سنت آمبروز متعلق به مسیحیان کاتولیک در ایالت آیوا، به افتخار یک استاد فقید و مدرس «مذاهب جهان» در این دانشگاه اقدام به تاسیس یک نماز خانه کوچک برای مسلمانان کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، یک دانشگاه مسیحیان کاتولیک در ایالت آیوای آمریکا، اقدام به راه اندازی یک مسجد کوچک برای دانشجویان مسلمان کرده که قرار است فردا، سه شنبه رسما افتتاح شود.

دانشگاه سنت آمبروز، به افتخار جو دفراسیسکو، یک استاد دانشگاه سابق که واحد «مذاهب جهان» را در این دانشگاه تدریس می کرده و سال گذشته فوت کرده، اقدام به افتتاح این مسجد می کند.

مت ماهونی دانشجوی سال آخر دانشگاه می گوید: در تشییع جنازه وی مردمی متعلق به 6 مذهب مختلف حضور داشتند.

ماهونی می گوید هدف از افتتاح این نمازخانه به جا ماندن یادگاری از فعالیت های میان مذهبی و همچنین ادامه راه او برای فعالیت های میان ادیانی بوده است.

وی افزود: یکی از توجهات ویژه وی دانشجویان ادیان مختلف به ویژه دانشجویان مسلمان بودند و همیشه می گفت ما به اندازه کافی نمازخانه و مساجد در محوطه دانشگاه هایمان نداریم. اینکه بتوانیم بگوییم که به این دانشجویان مسلمان و همه دانشجویان ادیان مختلف پایبند بوده ایم بسیار باارزش است.

 

سالن نمازخانه کوچک دارای دو بخش جداگانه برای نمازهای جماعت زنان و مردان خواهد بود. این مسجد کوچک دارای وضوخانه نیز می باشد.

دانشگاه قرار است مراسم افتتاحیه این مسجد را ساعت 4 بعد از ظهر فردا برگزار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha