جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاثیرگذاری علما و روحانیت در جامعه اسلامی را موجب ترس و وحشت دشمن دانست و بر ضرورت تکریم علما تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در همایش تکریم شیخ محمد فاضل مرندی در تالار معلم، با تقدیر از امام جمعه مرند جهت برگزاری همایش تکریم از عالم بزرگ این شهرستان ابراز داشت: شیخ محمد فاضل مرندی عالم فداکار و مبلغ دینی است که بیش از نیم قرن عمر بابرکت خود را در راه تبلیغ دین اسلام صرف کرده است.

وی شیخ محمد فاضل مرندی را یکی از مبلغین ارزشمند دینی دانست و افزود: تجلیل از شیخ محمد فاضل مرندی تجلیل از شعائر الهی است و این حرکت ها موجب تقویت برنامه های اسلام در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: حجت الاسلام والمسلمین فاضل مرندی در دوران انقلاب اسلامی در کنار آیت الله قاضی طباطبایی(ره) شهید محراب نقش موثری در آگاه سازی مردم و به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

امام جمعه تبریز با اشاره به هم نشینی شیخ محمدفاضل مرندی با استاد شهریار ادامه داد: ایشان در سال ۱۳۷۵ به قم مراجعت کردند که مورد استقبال بیوت مراجع عظام تقلید قرار گرفت که در این شهر مقدس نیز مشغول تبلیغ شدند.

وی آیت الله حجت کوه کمری، آیت الله مرندی، ملاعلی مدرس زنوزی، محمدی وند، ملایوسف کوهنابی، میرزا باقر مرندی و... را از دیگر علمای برجسته خطه شهرستان مرند برشمرد.

حجت الاسلام والمسملین آل هاشم بر ضرورت تجلیل از علما در قید حیات تاکید کرد و افزود: در کنگره علامه جعفری(ره) که در تبریز برگزار شد، مقرر گردید بررسی اندیشه های علمی آیت الله العظمی سبحانی در آبان ماه امسال برگزار شود.

روحانیت پدر امت است

امام جمعه تبریز ادامه داد: علما و روحانیت پدر امت اسلامی هستند، همانگونه که پدر به فرزندان خود علاقمند است، فرزندان و امت نیز به علما علاقه وافری دارند، اگر علما و فقها نبودند معلوم نبود امروز بر سر این ممکلت چه می آمد.

رئیس شورای عالی حوزه های عملیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اسلام بدون روحانیت مثل طب بدون طبیب است، گفت: علما مظهر اسلام و نبی اکرم(ص) هستند و رفتار و اعمال و کردار روحانیت باید به گونه ای باشد که مردم با دیدن آن ها به یاد اسلام و پیامبر بیفتند و وظیفه اصلی علما این است که دل ها را نسبت به درگاه الهی نزدیک کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تاثیرگذاری علما در نظام اسلامی اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و بعد از ۴۰ سال نیز ماندگار بوده، به دلیل رهبری عالم است وگرنه در کشورهای دیگر نیز شاهد انقلاب هایی بودیم که به دلیل نداشتن رهبر دینی، شکست خوردند.

امام جمعه تبریز افزود: دشمن با آگاهی نسبت به تاثیرگذاری و نفوذ علما در بین مردم، روحانیت را نشانه گرفته است و در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دست به ترور شهید مطهری(ره) و شهید مفتح(ره) زدند، چرا که تفکر ایشان در نظام به ویژه در بین جوانان موثر بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دشمنان سپس آیت الله قاضی طباطبایی(ره)، آیت الله مدنی(ره)،آیت الله دستغیب(ره)، آیت الله اشرفی اصفهانی(ره)، آیت الله صدوقی(ره)، آیت الله قدوسی(ره) را ترور کردند چرا که این علما در جامعه اسلامی اثرگذار بودند.

وی با اشاره به تلاش های حوزه های عملیه در طول تاریخ تاکید کرد: حوزه های علمیه در طول تاریخ انقلاب اسلامی و تشیع مهم ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحرافات و کج روی ها انجام وظیفه کرده اند.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه علما در تیررس هجمه دشمنان هستند، گفت: علمای مبارز اسلام همیشه مورد هدف زهراآگین جهان خواران واقع شده اند و امروز نیز در تیررس دشمنان قرار دارند، بیشترین شهدای دوران دفاع مقدس نیز شهدای طلبه و روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: امروز باید مراقب باشیم روحانیت شکست نخورد، چرا که شکست روحانیت شکست اسلام است و دشمن نیز بر روی این هدف پافشاری می کند.

امام جمعه تبریز افزود: مقام معظم رهبری امروز نه تنها رهبری انقلاب اسلامی ایران را عهده دار شده بلکه هدایت مسلمانان جهان را در اختیار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha