شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون رهبر سیاهپوستان مسلمان آمریکا

حوزه‌نیوز / معاون رهبر سیاه پوستان مسلمان آمریکا با بیان این­که ترامپ هیچ برنامه ای برای ارج نهادن به مردم ایران ندارد، گفت: امروز تمام دنیا به دلیل زیر پا قرار دادن برجام توسط ترامپ، چشم­هایشان را به ایران دوخته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، وزیر اکبر محمد، در نشست بین‌المللی جنبش جوانان مسلمان برای آزادی رهبران دینی جهان که تحت عنوان «زُبر‌الحدید» و در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، با بیان اینکه آمریکا همواره کشوری نا امن برای ارزش­ها و مطالب مورد تأیید اسلام است، گفت: علت این نا امنی و رنج و عذاب های موجود به خاطر جهالت موجود در آمریکا و عدم تدریس و توجه به قوانین و عقاید اسلام در مدارس آمریکاست.

معاون رهبر سیاه پوستان مسلمان آمریکا تأکید کرد: ما به عنوان یک مسلمان همواره حامی صلح، امنیت و آرامش و به دور از جنگ طلبی هستیم با این وجود به عنوان یک مسلمان با افرادی که به ما حمله کند خواهیم جنگید؛ با این وجود جنگ همواره در میدان نبرد نظامی نیست و ما مشغول نبردی به وسیله علم، اعتقادات و ایده آل ها هستیم.

اکبر محمد با تأکید بر این­که از اتفاقات تاریخی باید درس و عبرت گرفت، گفت: یکی از این اتفاقات تاریخی نقش سلمان فارسی است که بر اساس آموزه هایش از فرهنگ ایرانی به مسلمانان و پیامبر(ص) کمک کرد تا در برابر قریش از خودشان دفاع کنند؛ درسی که از این واقعه می­ توان گرفت این است که اگر افرادی با شما در ظاهر و اعتقادات تفاوت داشتند نمی توانید جلوی آن ها بایستید و عقیده شان را زیر سؤال ببرید، بلکه در اینجا خلوص و اعتقادات قلبی باید مورد توجه قرار گیرد و اگر فردی با اخلاص قصد یاری رساندن داشته باشد باید از او و کمکش استفاده کنیم.

ترامپ با سیاه پوستان رابطه خوبی ندارد

معاون رهبر سیاه پوستان مسلمان آمریکا با تأکید بر اینکه مدت ها عقیده سردمداران آمریکایی بر این بود که اسلام جایی در آمریکا و در میان مردم آمریکا ندارد، ابراز کرد: این صحیح نیست که اگر دولتی یک دولت و یا کشور دیگری را نپسندید، نسبت به سرنگونی حکومت و یا تغییر در سردمداران آن کشور اقدام کند؛ امری که آمریکا با برخی کشورها انجام داد و امروز دونالد ترامپ نیز همین برنامه را برای ایران در نظر دارد.

وی با انتقاد از ترامپ نسبت به تروریست خطاب قرار دادن مردم ایران، اظهار کرد: امروز تمام دنیا به دلیل زیر پا قرار دادن برجام توسط ترامپ، چشم­هایشان را به ایران دوخته اند. ترامپ با عقاید باراک اوباما موافق نیست، چرا که اوباما سیاه پوست است و ترامپ با سیاه پوست­ ها رابطه خوبی ندارد، از این رو سعی دارد بر خلاف تمام فعالیت هایی که اوباما انجام داده است حرکت کند.

معاون رهبر سیاه پوستان مسلمان آمریکا ادامه داد: ترامپ می توانست بگوید من با این قرارداد موافق نیستم و  برخی از بندهای آن را تغییر دهیم و دوباره رایزنی کنیم، اما او با توهین به مردم ایران نشان داد که هیچ برنامه ای برای ارج نهادن به مردم ایران ندارد.

سردمداران نیجریه به جای زندانی کردن شیخ زکزاکی با بوکوحرام برخورد کنند

وی به دستگیری شیخ زکزاکی توسط حکومت نیجریه اشاره کرد و گفت: امروز زمان جنگ بین مسلمانان و دو مذهب اسلامی نیست؛ نیجریه در حال حاضر درگیر مشکلات منطقه ای و حضور بوکوحرام است و من به عنوان برادر مسلمان به سردمداران نیجریه توصیه می­ کنم تمام تلاش و توجه­شان را معطوف گروه تروریستی بوکوحرام کنند که مردم را به قتل می ­رسانند و از اینکه شیخ زکزاکی را به عنوان دشمن اول خود انتخاب و او را زندانی کرده­ اند، دست بردارند.

اکبر محمد با تأکید بر این­که مردم همه کشورهای دنیا باید این حق را داشته باشند که عقایدشان را ابراز کنند، گفت: در بحرین نیز سردمداران به جای این­که شیخ عیسی قاسم را به دلیل عقایدش زندانی کنند، به صلح، آرامش و امنیت مردم­شان بپردازند و پاسخگو باشند که چرا باید یک عضو از خاندان سلطنتی بحرین با یهودیان آمریکا ملاقات داشته باشد.

معاون رهبر سیاه پوستان مسلمان آمریکا افزود: ما نیز این مشکلات را در آمریکا داریم و مدتی است که یکی از بزرگان ما به خاطر عقاید اسلامی­ و تلاش برای رفاه سیاه پوستان، زندانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در عصر ارتباطات، پیام ­ها و اعلام جانب گیری­ ها به سر می ­بریم، از این رو اگر همه ما یک­صدا شویم و پیام­مان را به گوش سردمداران کشورهایی چون نیجریه و بحرین برسانیم، آن­ها مجبور خواهند شد این پیام را دریافت و به آن توجه کنند، بنابراین وظیفه ما در وهله اول عمل­گرا بودن است و سپس باید نسبت به برگزاری کنفرانس ­ها، سخنرانی­ ها و مجمع ­ها اقدام کنیم.

طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس محکوم است

معاون رهبر سیاه پوستان مسلمان آمریکا همچنین ضمن محکوم کردن طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس، تأکید کرد: شما جوانان باید صدای مخالفت تان نسبت به این حرکت را بلند کنید و به دنیا نشان دهیدکه موضوع قدس برای همه مسلمان ها و کشورهای اسلامی مهم است و با این حرکت آمریکا نیز مخالف هستید.

اکبر محمد با بیان اینکه این پنجمین سفرم به ایران است و در هر کدام از سفرهای قبلی تجربه ­های خوبی کسب کردم، گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی که در ایران روی داد، اطلاعات فراوانی از شخصیت رهبر این انقلاب و فعالیت­ های سیاسی که در طول این انقلاب انجام شد دریافت کردم و این انقلاب برای من الهام بخش است.

معاون رهبر سیاه پوستان مسلمان آمریکا به لوییس فراخان، رهبر سازمان امت اسلام در آمریکا اشاره و ابراز کرد: او قهرمان بسیاری از سیاه پوستان آمریکایی است که رنج و عذاب زیادی متحمل شده اند. او تاکنون سه بار به ایران آمده و سخنرانی هایی نیز ایراد کرده است.

انتهای پیام

28/313

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha