پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​انتشار فهرست موهن ضدشیعه در شبکه های اجتماعی آفریقای جنوبی

حوزه/ در پی حمله به مسجدامام حسین(ع) در خارج از دوربان، یک فهرست چگونگی شناسایی مسلمانان شیعه برای کمک به حمله و آزار و اذیت آن ها از شبکه های اجتماعی سر در آورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از news24، یک فهرست چگونگی شناسایی مسلمانان شیعه در فضای شبکه های اجتماعی در آفریقای جنوبی به سرعت منتشر شده است. این فهرست موهن که برای اولین بار در ژانویه امسال منتشر شده بود بار دیگر در پی حمله به مسجد شیعیان که هفته پیش در شهر دوربان در آفریقای جنوبی رخ داد، از اینترنت سر درآورده و این بار به صورت گسترده ای منتشر شده است.

این فهرست مشخصات فیزیکی و دیگر شناسه های یک مسلمان شیعه را از اهل تسنن از جمله اندازه ریش، طرز پوشش زنان مسلمان و دیگر مشخصات شیعیان را برای کسانی که می خواهند مسلمانان را شناسایی کرده و آن ها را مورد حمله و آزار و اذیت قرار دهند تعیین می کند و مردم را به کشتار شیعیان تشویق می کند.

لازم به ذکر است در حمله هفته گذشته به مسجد امام حسین(ع) در خارج از دوربان، مهاجمین با چاقو به مسجدیان حمله کرده، یک نفر در اثر این حمله شهید و دو نفر از جمله امام مسجد مجروح شدند. هویت افراد ضارب هنوز مشخص نیست. در ادامه این حادثه نیز روز یکشنبه یک بمب دست ساز در همان مسجد در زیر صندلی امام جماعت یافت شد.

واکنش ها به انتشار فهرست موهن

جماعت العلمای آفریقای جنوبی انتشار این فهرست تعصب گرایانه و تفرقه آمیز را در فضای اینترنت محکوم کرده است. سخنگوی جماعت گفت: سازمان و صفحه سایت ما هیچ ارتباطی با این فهرست ندارد. و نام وب سایتی که به نام ما این فهرست را گذاشته است، وب سایت رسمی ما نیست.

آن ها همچنین حمله هفته گذشته به مسجد شیعیان را نیز محکوم کردند. یوسف پتال دبیرکل شورای علمای متحد آفریقای جنوبی نیز گفت: ما این اعمال ناعادلانه خشونت آمیز را که هیچ نتیجه ای جز تنش، بی اعتمادی و ناامنی در میان اعضای جامعه ندارند به شدت محکوم می کنیم.

عمران مقدم یک فعال اجتماعی نیز گفت: از همه گیر شدن این فهرست به وحشت افتاده ام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha