جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ حضرت خدیجه(س) زمانی به پیامبر(ص) ایمان و اسلام آورد و تصدیق کرد،که هیچ فردی، جز علی بن ابیطالب(ع) حاضر نشد، ایشان را تصدیق کند و ایمان بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی در گفت وگو  با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه(س) از جمله زنان باکرامتی بود که در دوران پیامبر(ص) در همه صحنه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خوش درخشید و توانست نام خود را برای همیشه به عنوان یک فرد و بانوی اثرگذار در تاریخ اسلام، به یادگار گذارد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: حضرت خدیجه(س) زمانی که ایمان و اسلام آورد، به دلیل لیاقتی که از خود آشکار نمود، توانست خدمات شایسته و گرانسنگی برای اسلام انجام دهد که هرگز مردم آن خدمات شایسته را از یاد نخواهند برد.

عضو جامعه مدرسین حوزه ابراز داشت: ام المومنین(س) زنی مؤمن، فداکار، باشخصیت، باکرامت، با عفت، پاکدامن، معتقد، ولایتمدار  بود و همین الگوها و شاخصه ها باعث شد او همسر رسول خاتم(ص) شود و بتواند در اسلام و دین پیامبر(ص) اثرگذار باشد.

 وی عنوان کرد: آن بانو زمانی به پیامبر(ص) ایمان و اسلام آورد و تصدیق کرد که هیچ فردی، جز علی بن ابیطالب(ع) حاضر نشد ایشان را تصدیق کند و ایمان بیاورد.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی گفت: حضرت خدیجه(ص) بعد از این که به پیامبر(ص) ایمان آورد، هر چه داشت فدای دین کرد، همه ثروت را برای ترویج و نشر دین هزینه کرد، در شعب ابیطالب، یارمهربان پیامبر(ص) در سختی ها بود و اجازه ندارد قبایل قریش به پیامبر(ص) آسیبی وارد کنند و در آن مدت خود نیز سختی های زیادی را متحمل شد و برای عزت اسلام و دین دست از حمایت از پیامبر(ص) برنداشت و سرانجام در راه دین جان ناقابل خود را تسلیم کرد.

وی افزود: پیامبر(ص) برای همسرش احترام خاصی قائل بود و در همه حال تکریم می کرد و همین عامل باعث شد از دامن این بانوی فداکار دختری مانند زهرای مرضیه(س) به دنیا بیاید که خود منشاء نورانیت در زمین و آسمان شد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha