شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وعظ و خطبه در ماه رمضان در بیش از ۲۰ هزار مسجدغیررسمی در مصر ممنوع شد

حوزه/ وزارت اوقاف مصر اعلام کرده که به منظور جلوگیری از اشاعه افراط گرایی و ترویج اعتقادات سلفی ها، برپایی مراسم های مذهبی، وعظ و خطبه در مساجد غیررسمی این کشور در ایام رمضان ممنوع است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از thenational، برپایی مراسم مذهبی، وعظ و خطبه در بیش از 20 هزار مسجد غیررسمی در مصر در ایام ماه مبارک رمضان ممنوع اعلام شده است. نهاد نظارت دینی در حکومت مصر اعلام کرده، هدف از این کار جلوگیری از اشاعه افراط گرایی در ماه مقدس رمضان است.

جابر طائع سخنگوی وزارت اوقاف و امور دینی در این باره به خبرنگاران گفت: سلفی ها و اعضای اخوان المسلمین کنترل بسیاری از این مساجد را در دست دارند و از آن ها به عنوان مراکز و پایگاه هایی برای تبلیغات سلفی گری، افراط گرایی و برداشت های غلط از دین استفاده می کنند.

وی افزود: هم اکنون بیش از 110 هزار مسجد در سرتاسر کشور مصر وجود دارند و با توجه به اینکه این رقم همواره رو به افزایش است، وزارت خانه ما تصمیم گرفته اقداماتی را برای نظارت بر نقض دستورالعمل های خطبه خصوصا با توجه به ترویج افراط گرایی در پیش بگیرد.

 

گفتنی است در ژانویه 2014، وزارت اوقاف مصر پس از تنظیم موضوعات هفتگی برای خطبه های نماز جمعه در مساجد سرتاسر این کشور که آفریقای شمالی واقع شده، با انتقادات زیادی روبرو شد.

این وزارت خانه همچنین اعلام کرده بودجه و منابع کافی برای استخدام کارمندان و فرستادن ناظر به منظور نظارت بر فعالیت مساجد در 27 استان این کشور ندارد. هر چند در سال 2015  طرحی به اجرا گذاشته شد که در آن  دوربین های مدار بسته در مساجد مختلف این کشور نصب شدند تا فعالیت ها و مراسم مذهبی واعظان دینی مورد نظارت مقامات دولتی مصر قرار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha