پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید حسین راسخی، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد

حوزه/ مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به اینکه بی تفاوت نسبت به مسائل فرهنگی در برخی دانشگاه ها به وضوح قابل مشاهده است گفت: برخی دروس دانشگاهی منشا غربی دارد و تلاشی برای تولید علم نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، سید حسین راسخی، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد، در نشست فعالان گروه‌های جهادی استان یزد با آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با اشاره به این که این دانشجویان در راه محرومیت‌زدایی و زنده کردن امید به انقلاب در مردم در روستاها و مناطق محروم استان و خارج از استان یزد فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: 45 گروه جهادی در محیط دانشگاهی فعالیت دارند که در ایام‌های خاص مانند عید نوروز و شرایط بحرانی مثل زلزله در مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان حضور پیدا کردند و به فعالیت‌های جهادی پرداختند.

وی با بیان اینکه اعضای این گروه‌های جهادی مظهر صداقت انقلابی هستند گفت: اعضای این گروه‌های جهادی در راه اعتلای انقلاب اسلامی و فرهنگ و تفکر اسلامی و گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند.

راسخی با اشاره به اینکه در دانشگاه یزد 83 هزار دانشجو در 53 مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند، افزود: در دانشگاه‌ها با مشکلات عدیده‌ای علاوه بر کارهای مثبت فرهنگی مواجه هستیم که در این میان، دانشجویان ارزشی و انقلابی با آن روبه رو هستند.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به اینکه در برخی دانشگاه‌ها متأسفانه نسبت به مسائل فرهنگی بی‌تفاوت هستند، گفت: متأسفانه در دانشگاه‌ها برخی از دروس که در دانشگاه‌ها به ویژه در رشته علوم انسانی به دانشجویان ارائه می‌شود، منشأ غربی دارد و تلاشی در جهت تولید علم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 هیئت علمی در استان یزد فعالیت دارند، اظهار داشت: با این وجود جای یک کرسی نظریه‌پردازی در دانشگاه‌های استان یزد احساس می‌شود.

راسخی با اشاره به اینکه دانشگاه کارآفرین وجود دارد، ولی عملاً شاهد ایجاد کار و کارآفرین نیستیم افزود: سالانه بین 800 تا 1000 دانشجو در فعالیت‌های جهادی شرکت می‌کنند و تلاش دارند که در عرصه اشتغال و حمایت از کالای ایرانی به بهترین شکل ممکن فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha