پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله شفیعی ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ آیت الله شفیعی با اشاره به تألیفات بی شمار شیخ مفید گفت: بسیاری از شبهات و اشکالات وارده به تشیع از سوی سایر مذاهب را شیخ مفید در کتاب هایش پاسخ داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد شفیعی، با بیان اینکه سومین روز ماه مبارک رمضان مصادف با ارتحال شیخ مفید است، اظهار داشت: امیداوریم با بیان پاره ای از زحمات و جان فشانی های وی در راه مذهب شیعه بتوانیم عموم مردم را با چنین شخصیت های بزرگی آشنا کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: شیخ مفید پاسخ بسیاری از شبهات و اشکالات وارده به تشیع از سوی سایر مذاهب را در کتاب هایش بیان کرده است همان شبهاتی که امروزه نیز از سوی معاندان علیه اسلام و تشیع مطرح می شوند.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه شبهات امروزی علیه مذهب تشیع و دین اسلام در قرون ۴ و ۵ از سوی شیخ مفید پاسخ داده شده اند، خاطرنشان کرد: شبهات امروزی با شبهات چندین قرن پیش تفاوت ندارد منتهی اکنون الفاظ و عبارات تغییر و در قالب جدید مطرح می شوند، اما محتوا و پاسخ آنها یکی است.

وی با بیان اینکه شیخ مفید، خود را وقف مذهب تشیع کرد، افزود: شیخ با همه توان در خدمت مذهب و اسلام بود، تألیفات و شاگردان بسیاری تربیت و دو بار از محل سکونت تبعید شد و در همه علوم اسلامی به تألیف و بحث پرداخت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سید مرتضی و شیخ طوسی از شاگردان بنام شیخ مفید بودند که بر سیره و راه و روش وی گام برداشته و براساس روایات و آیات قرآنی پاسخ شبهات را در آثارشان بیان کردند.

آیت الله شفیعی در پایان با بیان اینکه شیخ مفید مورد توه امام زمان(عج) بوده و لقب مفید را از آن حضرت دریافت کرده است، تصریح کرد: در تاریح آمده که ۷ نامه از سوی امام غائب با عناوین جالب و مختلفی همچون الاخ الصدیق برای شیخ مفید ارسال شده است و امروزه با گذر ده قرن از وفات، تألیفات شیخ مفید در حوزه و دانشگاه های اسلامی مطرح و مورد توجه قرار گرفته اند.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha