جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کنیسه یهودیان در غرب لندن، مراسم افطاری میان ادیانی برگزار کرد

حوزه/ یک کنیسه در غرب لندن با برپایی مراسم افطار بین ادیانی از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان برای شرکت در این گردهمایی و آشنا شدن اعضای ادیان مختلف با یکدیگر دعوت به عمل آورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک کنیسه یهودیان در غرب لندن با برگزاری مراسم افطاری در ماه مبارک رمضان، از مسلمانان، مسیهیان و همچنین یهودیان برای شرکت در شام افطاری میان ادیانی دعوت کرد تا روابط متقابلی که سال ها با ادیان مذهبی داشته را به نمایش بگذارد.

با نماز مغرب، میهمانان از راه رسیدند. عنوان مراسم افطاری امسال «کار کردن با یکدیگر و حمایت از همسایگان و مسلمانان» بود.

نیل جینز روحانی یهودی از اهمیت این نشست ها در نزدیک سازی مردم به یکدیگر صحبت کرده و گفت: تورات و آموزه های دینی ما به ما درباره مسئولیت هایی که نسبت به جهان داریم می آموزد. بخشی از این مسئولیت ها انجام فعالیت های میان ادیانی و همکاری با پیروان سایر ادیان می باشد.

وی در ادامه افزود: به همین سبب نیز ما این نشست های فوق العاده را برگزار کرده و از مسلمانان و مسیحیان و پیروان ادیان دیگر دعوت می کنیم تا به اینجا بیایند و به ما محلق شده تا بیشتر درباره یکدیگر یاد بگیریم. ما همچنین باید با اجتماعات محلی همکاری داشته باشیم. این مراسم فرصتی است برای ما تا کنار هم بنشینیم، نانی بخوریم و اهمیت سنت های مذهبی مان را به اشتراک بگذاریم سنت هایی که برای بهتر سازی این جهان و نه آسیب زدن به آن ما را کمک می کنند.

فهیم مظهری یک مشاوره توسعه اجتماعی در مسجد که با فعالان میان ادیانی همکاری داشته، خاطراتش را از اتحاد میان ادیانی در جامعه انگلستان تعریف کرده و می گوید: در سال 1969 و سال های بعد ما نمازهای جماعت را در اینجا می خواندیم. مسلمانان اکنون مسجد دارند اما در آن زمان مسجدی وجود نداشت و زمانی که اعیاد در زمستان بود و ما نمی توانستیم نماز جماعت را در پارک برگزار کنیم به اینجا مراجعه می کردیم.

وی افزود: ما همچنین فعالیت میان ادیانی را در این سال ها با مسیحیان ادامه داده ایم اما روابط مان با یهودیان محدود بوده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha