جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قدرتی

مدیرکل دادگستری استان قزوین با اشاره به این که حضور مستمر و پررنگ جامعه روحانیت در بطن جامعه، در کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم قطعا موثر است، گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی تنها به یک ارگان و نهاد مربوط نیست، بلکه این جریان پازلی است که اگر قطعه‌ای از آن کم و یا جابجا شود، نتیجه درستی نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، نورالله قدرتی، شب گذشته در مراسم جشن گلریزان که با حضور جمعی از خیّرین استان قزوین برگزار شد، گفت: آزادی زندانیان غیر عمد استان قزوین بیش از ۳۴ میلیارد تومان نیاز دارد که اگر خیرین و مردم ۲۰ میلیارد تومان  را تامین کنند، مابقی آن را با مصالحه با شکات و کمک های دولتی جبران خواهیم کرد و زندانیان آزاد خواهند شد.

وی با اشاره به این که حضور مستمر و پررنگ جامعه روحانیت در بطن جامعه، در کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم قطعا موثر است، ادامه داد: بحث آسیب‌های اجتماعی تنها به یک ارگان و نهاد مربوط نیست، بلکه این جریان، پازلی است که اگر قطعه‌ای از آن کم و یا جا به جا شود، نتیجه درستی نمی‌دهد.

مدیرکل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: باید با مردم و در میان مردم باشیم و نقش آن‌ها را در اصلاح جامعه و کاهش آسیب‌ها بیان کنیم و از آنان بخواهیم در این خصوص همکاری کنند.

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: باید همه تلاش کنیم تا زندان آخرین مجازات برای افراد شرور و غیر قابل اصلاح باشد و قرار نیست هر فردی برای چک و مهریه به زندان برود و ما شاهد آسیب های اجتماعی باشیم.

وی افزود: عزم جدی کرده ایم تا تعداد زندانیان را کاهش دهم، زیرا قزوین با سابقه تاریخی و مذهبی که دارد زیبنده نیست ۴ هزار زندانی داشته باشد، البته خوشبختانه با کمک خیرین این تعداد اکنون به ۳۶۰۰ نفر رسیده و باید آن را به ۲۰۰۰ نفر کاهش دهیم و این کار شدنی است.

مدیرکل دادگستری استان قزوین افزود: به قضات هم گفته ایم هنگامی که جرائم غیر عمد واقع شد، باید تلاش کنیم به سازش منجر شود و اگر این مسائل جواب نداد، پرونده به دادگاه ارسال شود.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: چشم انداز ما کاهش زندانیان استان به نصف وضعیت موجود است و این میزان باید به ۲۰۰۰ نفر کاهش یابد، زیرا با احتساب خانواده ها برای ۲۰ هزار نفر مشکلات شدید اجتماعی ایجاد شده و ما شا هد آسیب هایی چون اعتیاد، طلاق، خشونت و مشکلات دیگر هستیم و هزینه های زیادی به کشور و استان تحمیل می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha