جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون فرهنگي حوزه خواهران مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد: نظر به اقبال عمومی به قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، طرح نهضت قرآنی در مدارس علمیه خواهران مازندران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم ساروی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ضرورت برگزاری جلسات قرآنی با محوریت حوزه‏ های علمیه گفت: رهبر معظم انقلاب در این خصوص بیان فرمودند «ایجاد فضای انس با قرآن در میان طلاب، از جمله نکاتی است که باید در حوزه‌‏های علمیه، توجه ویژه‌ای به آنها شود.» همچنین در خصوص حفظ قرآن تاکید کردند «يكي از چيزهايي كه مي تواند تدبر در قرآن را به ما ارزاني بدارد، حفظ قرآن است. ما حافظ قرآن كم داريم ... ان شاء الله ما بايد ده ميليون حافظ قرآن داشته باشيم».

وی ادامه داد: در طرح نهضت قرآنی، مبلغان و دانش آموختگان با برگزاری جلسات قرائت، تجوید، روخوانی، حفظ و آشنایی با مفاهیم و درس‏هایی از قرآن، پاسخگوی این نیاز عمومی بوده و زمینه معرفت افزایی و التزام عملی به آموزه‏های قرآن را بین خواهران طلبه، خانواده ‏ها، زنان و دختران جامعه را با تمرکز بر حفظ جزء سی، آشنایی با مفاهیم و تفسیر این جزء فراهم می نمایند. البته برنامه‌ریزی صورت گرفته در طرح نهضت قرآنی به این صورت است که طلاب سالیانه یک جزء از قرآن کریم را حفظ، و با ترجمه، مفاهیم و تفسیر آن آشنا شوند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران اضافه کرد: طرح نهضت قرآنی در حوزه‏ علمیه خواهران مازندران همزمان با سراسر کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان شروع شده و با لطف الهی و تلاش مدیران و معاونان فرهنگی مدارس و مبلغان و دانش آموختگان در طول سال استمرار خواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف جلسات قرآنی طلاب در ماه رمضان اعلام کرد: تقویت ایمان و باورهای اسلامی و گسترش سبک زندگی بین زنان و دختران جامعه؛ فعال سازی دانش آموختگان و مبلغان جهت برگزاری جلسات قرآنی؛ تقویت و گسترش فضای انس و تدبر در قرآن در بین دانش آموختگان، طلاب خواهر و زنان و دختران جامعه؛ افزایش سرانه قرائت قرآن در میان افراد جامعه بویژه زنان و دختران؛ پایبندی مخاطبان به آموزه‏ های قرآن کریم؛ مهارت افزایی اقشار مختلف جامعه بویژه زنان و دختران نسبت به فنون قرائت، حفظ و مفاهیم و معارف قرآن کریم از جمله این اهداف است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha