پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخستین نشست هم‌اندیشی طلاب و فضلای ترکیه

حوزه/ نخستین نشست هم­‌اندیشی علماء، فضلا و طلاب کشور ترکیه با حضور  نماینده جامعة المصطفی العالمیة در قم برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین کاشانی، نماینده جامعة المصطفی العالمیة در ترکیه در اولین نشست هم اندیشی علماء، فضلا و طلاب این کشور که در شهر قم برگزار شد، ضمن تشریح ظرفیت ها، فرصت­ ها و چالش­ های پیش روی فعالیت المصطفی(ص) در عرصه بین الملل، خاطرنشان کرد: اتحاد، انسجام و همدلی دانش آموختگان می بایست نمودی از زینت طلاب در عرصه های بین المللی و ایجاد بستری مناسب جهت خدمت بیشتر به معارف الهی باشد.

نماینده جامعه المصطفی در ترکیه افزود: ایجاد و تقویت همدلی، انسجام و اتحاد بین طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی(ص) از اهداف مهمی است که می توان با برگزاری هم اندیشی های منطقه ای دنبال نمود.

وی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت شناسایی علماء و طلاب مستعد در امر تدریس، پژوهش و مدیریت فرهنگی، تصریح کرد:  باید با تمام توان در جهت فعال سازی و به کارگیری ظرفیت های طلاب و دانش پژوهان تلاش نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین کاشانی تشکیل شورای مشورتی، پیگیری مشکلات و امورات مربوط به طلاب ترکیه مقیم ایران و نیز ساماندهی دانش پژوهان جدید الورود را از اولویت های نمایندگی جامعه المصطفی(ص) در ترکیه برشمرد و اذعان داشت: حمایت معنوی و عاطفی از طلاب جدید الورود همواره از ضروریات مراکز حوزوی و دینی به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha