سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 	تصاویر/ اختتامیه کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی-۸

حوزه/ دست‌اندرکاران نخستین کنگره بین‌المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» امشب با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی از جمله حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران نخستین کنگره بین‌المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» امشب با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی در نمازخانه مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار و با اهدا هدایایی از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره تجلیل شد.

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی طی سخنانی در این مراسم بر لزوم تهیه گزارش جامعی از دستاوردهای کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی تاکید کرد و گفت: باید دستاوردهای علمی قبل، حین و بعد از برگزاری کنگره همراه با تصویر و مطالب مهم سخنرانان به صورت فشرده جمع‌آوری شود و در اختیار همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های نوشته شده نیازمند بازبینی و ویرایش است، مطرح کرد: این کار مهمی است که می‌تواند موجب ماندگاری آثار شود اما باید این دقت را داشته باشیم که این کار خالی از نقص باشد.

بر اساس این گزارش: آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی عضو شورای سیاست گذاری و راهبردی کنگره، سید مهدی صادقی استاندار قم، سردار کاظم مجتبی فرمانده نیروی انتظامی استان قم و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

گفتنی است، آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت‌الله محمدعلی تسخیری مشاور رهبر انقلاب در امور جهان اسلام، آیت‌الله محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از جمله شخصیت‌های حوزوی حاضر در این مراسم بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha