جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشنواره «افطار خیابانی ۲۰۱۸» در شهر بیرمنگام برگزار می شود

حوزه/ جشنواره «افطار خیابانی» در ماه رمضان با حضور بیش از ۲ هزار نفر از مردم، مسلمانان و غیرمسلمانان قرار است فردا در شهر بیرمنگام برگزار شده و فعالیت های مفرح و باجه های غذاهای افطاری داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از birminghammail، جشنواره «افطار خیابانی» در ماه مبارک رمضان با حضور بیش از 2 هزار نفر، آخر هفته در شهر بیرمنگام انگلستان برگزار می شود. در این جشنواره غذایی که با زمان افطار همراه می باشد، مسلمانان همراه با غیرمسلمانان و شهروندان عادی انگلستان از ساعت 8 بعد از ظهر تا 10:30 شب در خیابان هالس بالسال شهر بیرمنگام گردهم جمع خواهند شد.

برگزارکنندگان این افطار خیابانی از همسایگان و مردم عادی خواسته اند تا در این مراسم مفرح و فعالیت اجتماعی شرکت داشته باشند و گفته اند در این مراسم باجه ها و غرفه های افطاری خواهیم داشت و همگان می توانند فرهنگ ها و سنت هایشان را به اشتراک بگذارند.

سازمان های محلی از جمله گروه وارن «شبکه زنان ضد افراط گرایی» مسئولیت برپایی این مراسم را به عهده خواهند داشت.

حنا رایی مدیر وارن در این باره گفت: افطار خیابانی سال گذشته موفقیت بزرگی بود. و تقاضای گسترده مردم باعث شد این مراسم را امسال البته با شکوه بیشتر و گسترده تر برگزار کنیم.

وی افزود: ما پیش بینی می کنیم به طور تخمینی حداقل 2 هزار نفر در این مراسم افطار شرکت کنند و از همه استقبال می کنیم. تمامی این مراسم توسط سازمان های اجتماعی مردمی و گروه های پیشرو در بیرمنگام که برای انسجام بین مذاهب و جامعه و مبارزه با افراط گرایی فعالیت می کنند ترتیب داده شده است.

نوحا ناصر مدیر یک سازمان اسلامی محلی و از دیگر برگزارکنندگان این مراسم گفت: این گردهمایی برای حضور تمامی مردم از پیشینه های مختلف، افطارکردن آن ها با همدیگر، در کنار هم بودن و به اشتراک گذاشتن غذا و ارزش هایشان است.

برپا کنندگان این مراسم همچنین در پی جمع آوری کمک های مالی و غذایی برای مراسم هستند و از مسلمانان خواسته اند کمک هایشان را قالب غذا، خرما، آب آشامیدنی، میوه جات و همچنین به صورت کمک مالی برای هزینه های 2 سایبان بزرگ،  400 صندلی، 50 میز، نورپردازی، ژنراتور، سرویس بهداشتی سیار، سطل زباله و پرینت پوسترها و پلاکاردها اهدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha