پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محروم

حوزه/ متصدی غرفه بنیاد انصارالقرآن در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، تهران، کرمان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد را استان های برگزار شده طرح پویش مردمی حمایت از تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان مناطق محروم برشمرد.

فاطمه جعفری، متصدی غرفه بنیاد انصارالقرآن در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به تشریح طرح پویش مردمی حمایت از تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان مناطق محروم که توسط این بنیاد اجرا می شود، پرداخت.

وی گفت: این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی انجام شد و طی همین طرح آزمایشی ما توانستیم با حمایت 2 هزار حامی 600 کودک را در 8 استان و یازده منطقه محروم تحت پوشش قرار دهیم.

جعفری، تهران، کرمان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد را استان های برگزار شده طرح پویش مردمی حمایت از تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان مناطق محروم برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می شود و افراد می توانند با حمایت مالی خود از یک یا چند قرآن آموز یا مؤسسه قرآنی مردم نهاد در این طرح شرکت کنند.

متصدی غرفه بنیاد انصار القرآن در نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به این که ما حداقل ها را آماده می کنیم تا کودکان تربیت قرآنی را آموزش ببیند، یادآور شد: افزون بر حفظ و قرائت سعی کرده ایم هدف و محور اصلی کار ما تربیت قرآنی کودکان باشد تا در رفتارهای اجتماعی آن ها نمایان باشد.

وی بیان داشت: قرآن بهترین کتاب روانشناسی است و اگر به آیات آن توجه کنیم می توانیم بهترین تربیت را داشته باشیم.

جعفری اضافه کرد: طرح پویش مردمی تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان مناطق محروم طی 4 سال در دو دوره 2 ساله برای کودکان 9 تا 12 ساله توسط اساتید حوزوی، دانشگاهی و خیرین آشنا به مباحث قرآنی برگزار می شود.

وی ادامه داد: تلاش ما استفاده از افراد بومی است، چون هزینه را مردم تقبل می کنند سعی می کنیم با کمترین هزینه بیشترین خروجی را داشته باشیم. خروجی اصلی ما هم تربیت قرآنی است و برای رسیدن به این هدف از مردم درخواست حمایت داریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha