پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آرامش

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: یکی از سرچشمه های آرامش روان، دعا و نیایش است که در حقیقت تجلی قلبی ارتباط با خداست که می تواند از اضطراب و نگرانی آدمی بکاهد و یا از بروز آن پیشگیری نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از قزوین، حجت الاسلام محمد محمد حسینی ظهر امروز در محفل انس با قرآن که در سالن اجتماعات شبستان امیر المومنین(ع) مسجد النبی برگزار شد، گفت: در قرآن کریم به مؤمنین دستور استعانت و کمک جستن از نماز داده شده است و از سوی دیگر گناه و منکرات از عوامل استرس زا و مشکل آفرین است و نماز مانع از گناه و در نتیجه وسیله ای برای آرامش است.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: یکی از سرچشمه های آرامش روان، دعا و نیایش است که در حقیقت تجلی قلبی ارتباط با خداست که می تواند از اضطراب و نگرانی آدمی بکاهد و یا از بروز آن پیشگیری نماید.

وی اظهار کرد: پیامبران الهی خود بیش از دیگران با دعا و نیایش پیوند ناگسستنی داشته اند و پیروان خود را نیز به دعا و توجه به خدا ترغیب و ارشاد می کردند و آنان همواره از خدا درخواست کمک و یاری داشته اند و در هنگام بیماری خود و دیگران، از خدا تقاضای شفا می کردند.

استاد حوزه علمیه قزوین به اهمیت انس با قرآن اشاره وبیان کرد: آیات قرآن کریم برای آرامش انسان در زندگی بهترین و پایدارترین آثار را  فراهم می‌کند، چرا که قرآن پر است از پیام ها و آیات پرمحتوایی که برای رفع مشکلات و آرامش توصیه شده اند.

حجت الاسلام محمد حسینی خاطرنشان کرد: قرآن سر تا سر دارای اعجاز در زندگی مادی و معنوی می باشد که اگر ما با معرفت تلاوت کنیم حتما اثرات آن را خواهیم دید.

وی اظهار کرد: آیات قرآن  تنها براى خواندن نیست، بلکه براى فهم و درک مردم نازل شده که باید به دستورات آن بیش از پیش  عمل نماییم.

 استاد حوزه علمیه قزوین گفت: نماز بهترین وسیله برای ارتباط انسان با خدای متعال است، چرا که در بین عبادات هیچ عبادتی مانند نماز نیست و به خاطر توجه دادن نفس انسان به خدای قادر مطلق و حکیم مصائب و مشکلات را از یاد او برده و باعث آرامش او می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha