پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه/ عضو شوراي برنامه‌ريزي مدارس علوم‌ديني اهل‌سنت گفت: رمضان ماه تمرین مبارزه با نفس اماره انسان است. رمضان را باید ماه خودسازی نامید، در این ماه بسیاری از برکات معنوی بر فرد روزه دار فرود می آید و این از رحمات خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی ظهر امروز در جمع طلاب اهل سنت سنندج با اشاره به فیوضات ماه رمضان، اظهار داشت: رمضان، ماه رحمت، بخشش، توبه و امتحان برای فرد مسلمان است.

عضو شوراي برنامه‌ريزي مدارس علوم‌ديني اهل‌سنت گفت: این ماه، بهترین فرصت برای مومن با کیاست و با درایت است که خود را به معبود نزدیک تر نماید، لذا لحظه لحظه این ماه مبارک، برکت و رحمت خداوند متعال برای بندگانش است.

وی با تاکید بر اینکه روزه داری نوعی تمرین تزکیه و تهذیب است، افزود: فرد روزه دار با امساک از بسیاری امور خود را مورد آزمایش و امتحان قرار می دهد و خداوند نیز در این امتحان الهی وی را یاری می کند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: ماه رمضان به زودی می گذرد، پس مومنین باید قدر روزهای باقی مانده این ماه خدا را بدانند، زیرا ابواب توبه برای بندگان خداوند در این ماه باز است.

وی با اشاره به اینکه روایت است که خواب روزه دار در ماه رمضان هم خود نوعی عبادت است، گفت: در این ماه روزه دار هر دعایی به درگاه خداوند داشته باشد مستجاب می شود، زیرا خداوند متعال بخشنده و رحیم است.

ماموستا راستی در ادامه سخنان خود خطاب به طلاب اهل سنت کردستان گفت: این ماه تمرین مبارزه با نفس اماره انسان است. رمضان را باید ماه خودسازی نامید، در این یک ماه بسیاری از برکات معنوی بر فرد روزه دار فرود می آید و این از رحمات خداوند متعال است.

عضو شوراي برنامه‌ريزي مدارس علوم‌ديني اهل‌سنت با تاکید بر اینکه در رمضان بسیاری از گناهان توسط خداوند منان بخشیده می شود، گفت: پیامبر این ماه را "رمضان"، یعنی ماه سوزانده شدن گناهان نامیده است، لذا باید تلاش کنیم با دلی پاک و مملو از معنویات به درگاه خداوند دعا کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha