جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم افطاری برای نیازمندان در ۸۰۰ مسجد در تلانگانای هندوستان

حوزه/ در ۸۰۰ مسجد مختلف در سرتاسر ایالت تلانگانا در جنوب هندوستان، مراسم افطاری سراسری برای نشان دادن همبستگی با مسلمانان هند برگزار کرده و به اقشار آسیب پذیر جامعه افطاری و هدایایی می دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از telugu، دولت ایالتی تلانگانا، ایالتی در جنوب هندوستان، به منظور نشان دادن همبستگی با مسلمانان، در بیش از 800 مسجد این کشور، میزبان مراسم افطاری برای نیازمندان خواهد بود.

این مراسم افطاری سراسری که در روز هشتم ژوئن برای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه ترتیب داده شده قرار است در نقاط مختلف هندوستان از جمله  ورزشگاه ال.بی در حیدرآباد در دومین جمعه ماه مبارک رمضان نیز برگزار شود.

به گفته مقامات مربوطه، همچنین پس از پایان شام افطاری در مساجد سه دست لباس نو به عنوان هدیه به افراد نیازمند اهداء خواهد شد. سازمان های اجتماعی برای تهیه لباس هایی که قرار است میان فقرا توزیع شوند با دولت همکاری داشته اند.

در همین راستا دولت قرار است بودجه 1 یکصد هزار روپیه برای هر مسجد برای برگزاری مراسم افطاری درنظر بگیرد. هدایا نیز از روز 31 می به مساجد فرستاده می شوند تا دریافت کنندگان آن ها بتوانند در روز عید فطر با لباس نو در جشن پایان ماه مبارک رمضان شرکت کنند. بودجه تدارک هدایا 21 میلیون روپیه اعلام شده است.

محمد علی محمود معاون وزیر ارشد ایالتی نیز روز گذشته با شرکت در جلسه دبیرخانه، درباره مقدمات مراسم صحبت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha