پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برگزاری مراسم سالروز فتح مکه از سوی انجمن علمای یمن

حوزه/ انجمن علمای یمن به مناسبت سالروز فتح مکه و جنگ بدر مراسمی را به همین مناسبت با عنوان « نصر من الله وفتح قريب» در مسجد الفردوس در صنعا پایتخت یمن برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای یمن به مناسبت سالروز فتح مکه و جنگ بدر مراسمی را به همین مناسبت با عنوان « نصر من الله وفتح قريب» در مسجد الفردوس در صنعا پایتخت یمن برگزار کرد.

فعالیت های مختلفی در این مراسم انجام شد و سخنرانان در خصوص اهمیت درس آموزی و عبرت گیری از زندگی پیامبر اکرم (ص) و مهم ترین ارزش های اخلاقی که مسلمانان امروز به آن نیاز دارند، مطالبی را بیان کردند و گفتند: از مهم ترین ارزش هایی که امروز نیازمند آن هستیم؛ ارتباط با خدا، راستی، ایثار و فراموشی دنیا است.

علمای یمن حوادث ما قبل فتح مکه را مشابه ما قبل تجاوز عربستان سعودی به یمن دانستند و گفتند: سختی ها، رنج ها و مصیبت های قبل از فتح مکه در زمان های مختلف تکرار شده است و رنجی که ما امروز از دست رژیم آل سعود می کشیم، مثل همان است.

علمای یمن اشاره کردند: مکه نقش مهمی در گسترش دین اسلام داشت، امّا انگلیسی ها و آمریکایی ها با توطئه چینی این نقش را از بین بردند و رژیم آل سعود را بر آن مسلط کردند.

این مراسم با قرائت بیانیه علمای یمن به کار خود پایان داد.

شخصیت جهادی و سیره پیامبر اکرم (ص) معرفی شود

علمای یمن در این بیانیه از تمامی علما، خطبا، مبلغین، دانشگاه ها، مراکز مطالعاتی و پژوهشی خواستند، شخصیت جهادی پیامبر اعظم (ص) را به طور ویژه معرفی کنند و سیره ایشان را مورد بررسی و مطالعه دقیق و آگاهانه قرار دهند؛ چرا که مطالعه سیره پیامبر اکرم(ص) موجب تقوییت ارزش هایی همچون؛ مهربانی، خوبی، عزّت، کرامت، عدالت، بندگی کامل برای خداوند متعال و مبارزه با طاغوت می شود.

علما و رسانه ها به حضور در جبهه ها دعوت کنند

علمای یمن از تمامی علما، خطبا، رسانه ها و شخصیت های اجتماعی خواستند به مسئولیت خود عمل کرده و مردم را به حضور داوطلبانه در جبهه های جنگ و مبارزه با مزدوران و اشغالگران تشویق کنند.

ایشان سالروز فتح مکه و جنگ بدر را مناسبت مهمی برای برانگیختن همت ها و بسیج مؤمنین به سوی جبهه های جنگ و آگاهی امت از سنت ها و وعده الهی به پیروزی دانستند.

علما رزمندگان و مجاهدینی که در تمامی جبهه ها حضور دارند به ویژه کسانی که ساحل غربی هستند را به طلب یاری از خداوند و توکل بر او دعوت کردند.

بار دیگر به جهاد و ارائه کمک های مادی و غیر مادی دعوت می کنیم

علمای یمن بار دیگر به جهاد عمومی و حمایت از جبهه ها با نیروی انسانی و کمک های مادی و غیر مادی به ویژه در جبهه ساحل غربی که عملیات آن از سوی آمریکایی ها، انگلیسی ها، اسرائیلی ها و با هماهنگی رژیم آل سعود و امارات مدیریت می شود، دعوت کردند و از همگی خواستند در این خصوص احساس مسئولیت کرده و تلاش بیشتری داشته باشند.

در پایان علمای یمن از همگی خواستند توصیه های سید عبد الملک بدر الدین حوثی رهبر جنبش انصار الله یمن را مورد توجه و اهمیت کامل قرار دهند و هر فرد از ملت یمن هر اندازه که در توان دارد در راه مقابله با تجاوز عربستان سعودی، ساز و کار ها و جنگ رسانه ای آن به کار گیرد و مانع دخالت مزدورانی شود که برای سلب اعتماد میان ارتش و کمیته های مردمی تلاش می کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha