شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد البخیتی عضو مجلسی سیاسی و از رهبران جنبش انصار الله

حوزه/ محمد البخیتی عضو مجلس سیاسی و از رهبران جنبش انصار الله گفت: تجاوز به یمن تمامی سازمان های بین المللی از شورای امنیت گرفته تا سازمان های حقوق بشری را رسوا کرد.

محمد البخیتی عضو مجلس سیاسی و از رهبران جنبش انصار الله یمن در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گفت: اکثریت قریب به اتفاق علمای امت یا تجاوز عربستان سعودی به یمن را تأیید می کنند یا اینکه در برابر آن سکوت اختیار کرده اند و ملت یمن مسئله فلسیطین را در اولویت قرار داده و این امر نشان می دهد که صف آرایی جهان علیه یمن باطل است.

متن گفتگو به شرح زیر است:

حوزه: دیدگاه شما در خصوص دلایل پایداری ملت یمن در مقابل تجاوز عربستان سعودی طی سه سال گذشته چیست و ایمان چه نقشی در این زمینه دارد؟

ملت یمن برپایه سه عامل پایداری اسطوره ای خود را حفظ کرده؛ اول اینکه ملت یمن بالفطره رزمنده است، دوم، برای یک مسئله عادلانه تلاش می کند و سوم این که مسلح به سلاح فرهنگ جهادی است. این سه عامل موجب پایداری و تحقق پیروزی با کمک و یاری الهی است.

حوزه: جنایت های رژیم آل سعود علیه ملت یمن و سکوت یا واکنش سازمان های حقوق بشری علیه آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

تجاوز به یمن تمامی سازمان های بین المللی از شورای امنیت گرفته تا سازمان های حقوق بشری را رسوا کرد و موجب رسوایی اخلاقی متجاوزان و آشکار شدن ارتباط آنان با دشمنان امت شد.

حوزه: دیدگاه شما در خصوص موضع گیری های علمای اسلامی در قبال تجاوز عربستان سعودی از طرفی و نقش علمای وهابی در گمراه ساختن مردم از طرف دیگر چیست؟

اینکه امت به این وضعیت خفت بار گرفتار شده است دلیلی است بر وجود کاستی در آگاهی دینی علمای امت؛ چرا که بسیاری از آنان آگاهانه یا غیر آگاهانه به ابزاری در درست آمریکا در جهت برنامه آن در منطقه تبدیل شده اند.

اکثریت علمای امت یا تجاوز عربستان سعودی به یمن را تأیید می کنند یا اینکه در برابر آن سکوت اختیار کرده اند، اما شیوخ و علمای وهابی، همچون شاخ شیطان عمل می کنند و این عجیب نیست که منافق ترین مردم با یهودیان که دشمنی شدید با مسلمانان دارند، هم پیمان شوند.

حوزه: نظر شما در خصوص دوران پس از ترور و شهادت صالح الصماد رئیس فقید مجلس سیاسی چیست؟ آیان ترور وی منجر به تضعیف جبهه داخلی یمن می شود؟

ما در مسیر اسلام حرکت می کنیم و شهادت در راه خدا را یکی از ارکان اصلی آن می دانیم. صالح الصماد به نقش جهادی خود هم در زندگی و هم با شهادتش عمل کرد و او یک نمونه مجاهدی بود که پایداری و ثبات ملت یمن را تقویت کرد و بسیاری از رزمندگان را روانه جبهه های جنگ نمود.

حوزه: آیا مسئله فلسطین اولویت شما و ملت یمن است؟

ملت یمن مسئله فلسطین را در اولویت قرار داده است؛ به همین جهت کشور های جهان به ناحق علیه او صف آرایی کرده اند، امّا این بر یقین و اعتماد ما به قدرت ملّت یمن در داشتن نقش محوری در آزادی فلسطین می افزاید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha