شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الالام ابوالقاسمی

حوزه/ مدیرمرکز پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین گفت: حجاب نماد فرهنگ عمومی هر جامعه است و باید از طریق رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ آن در جامعه تلاش شود.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری«حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام علی ابوالقاسمی، در نشست تخصصی حجاب و عفاف گفت: رعایت عفاف و حجاب و پاک‌دامنی وظیفه همگان بوده اما عده‌ای تصور می‌کنند عفاف و حجاب فقط مختص زنان است، اسلام برای مردان و زنان حدود عفاف و حجاب را تعیین کرده و مسلمانان مؤظف به رعایت آن هستند.

مدیر مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین با بیان اینکه حجاب و عفاف به زنان و مردان این امکان را می دهد تا در محیطی پاک و به دور از آلودگی در کنار یکدیگر به انجام فعالیت های اجتماعی بپردازند و همراه با هم جامعه را در راه رسیدن به سعادت و کمال یاری دهند:تصریح کرد، امروز استکبار جهانی تلاش دارد تا با بهره گیری از شبکه های ماهواره ای تمام قد در برابر آرمان های انقلاب اسلامی ایستادگی نموده و مسیر انقلاب را منحرف نمایند.

وی افزود: شبکه های ماهواره ای تلاش دارند تا آداب و رسوم و ماهیت خانواده های ایران اسلامی را تغییر داده و با اشاعه بی حجابی در ایران، زمینه نابودی فرهنگ اصیل اسلامی را فراهم آورند تا بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

مدیرمرکز پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین خاطرنشان کرد: حجاب نماد فرهنگ عمومی هر جامعه است و باید از طریق رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ آن در جامعه تلاش شود.

وی اظهار کرد:  زنان و دختران ایران اسلامی باید با الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) حجاب اسلامی را رعایت کرده به عفاف و ارزش های اسلامی پایبند باشند تا به این وسیله سلامت اخلاقی در جامعه حاکم شود.

حجت الاسلام ابوالقاسمی بیان کرد:  امروز دشمن تلاش می‌کند تا از طریق فضاهای مجازی اعتقادات دینی جوانان ما را خدشه‌دار کند و این مسئله هوشیاری و توجه بیشتر خانواده‌ها و مسئولان را می‌طلبد.

وی حضور روحانیون را در مدارس برای اشاعه فرهنگ اسلامی و تقویت اعتقادات دینی جوانان و نوجوانان ضروری خواند و افزود: باید برنامه‌ریزی در مدارس به‌گونه‌ای باشد تا در قالب برنامه‌های فرهنگی و تفریحی ارزش‌های اسلامی و دینی به دانش آموزان آموزش داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha