پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پلیس هندی که جان جوان  مسلمان را نجات داد به مرگ تهدید شد

حوزه/ یک افسر پلیس هندی در ایالت اورتاراکند در شمال هندوستان که جان جوان مسلمانی را نجات داد. این جوان همراه با نامزدش برای بازدید از یک معبد هندو رفته بود که مورد حمله هندوهای افراطی قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک افسر پلیس هندی که مرد مسلمانی را از دست ارازل و اوباش هندو نجات داد، تهدیدات زیادی دریافت کرده و مجبور شد موقتا از کار کناره بگیرد.

یک ویدئوی منتشر شده از این حادثه در شبکه های اجتماعی نشان می دهد گاگاندیپ سینگ، پلیس سیک از مرد مسلمانی که همراه با نامزد هندوی خود برای بازدید از یک معبد هندو در ایالت اوتاراکند در شمال هندوستان رفته و مورد حمله گروهی هندو قرار گرفته محافظت می کند. با وجود اینکه این پلیس سیک در آغاز یک قهرمان خطاب شد، دفاع وی از جوان مسلمان خشم هندوهای افراطی انتقام جو را برانگیخته و وی به مرگ تهدید شده است.

این پلیس هندو در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: من فقط به وظیفه ام عمل کردم. حتی اگر در یونیفرم پلیس هم نبودم همین کار را می کردم و این وظیفه تمام مردم هند است.

وی افزود: اگر مسئله نجات جان یک انسان باشد، دین نباید سر راه ما قرار بگیرد. اگر در نجات جان او کوتاهی می کردم وظیفه ام را انجام نداده بود.

با وجود اینکه در آغاز این پلیس هندی به عنوان نماد وظیفه شناسی و قهرمان شناخته شد اما چیزی نگذشت که تهدیدها از سوی افراط گرایان هندو به حدی رسید که مجبور شد برای مدتی مرخصی گرفته و از کار کناره بگیرد.

گفتنی است رابطه مردان مسلمان با دختران هندو که در ادامه منجر به گرویدن دختران هندو به دین اسلام و ازدواج با آن ها می شود، به یک تنش مذهبی اخیر در هند تبدیل  شده است و هندوهای افراطی معتقدند که مردان مسلمان با فریب زنان هندو و وعده ازدواج آن ها را به دام انداخته و به دین اسلام ملحق می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha