سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شهرداری آتلانتا میزبان مراسم افطاری مسلمانان بود + تصاویر

حوزه/ در مراسم افطاری که در سالن شهرداری شهر آتلانتا در ایالت جورجیای آمریکا برگزار شد، شهردار این شهر به اهمیت مشارکت های مسلمانان در فعالیت های اجتماعی اشاره کرده و جامعه مسلمانان را بزرگ و با اهمیت خواند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ajc، شهرداری شهر آتلانتا در ایالت جورجیای آمریکا دو روز پیش میزبان مراسم افطاری برای جامعه مسلمانان بود. در این مراسم نزدیک به 250 نفر از مردم برای مراسم شام افطاری که در سالن شهرداری با همکاری «دفتر سخنرانان اسلامی» در آتلانتا برگزار شده بود حضور داشتند. در این شام افطاری سخنرانانی از سوی جوامع مختلف دینی از جمله کشیش مسیحی و یک عالم دینی یهودی نیز سخنرانی کردند.

باتمز شهردار شهر آتلانتا در سخنانی گفت: بیش از 100 هزار مسلمان آمریکایی در آتلانتا زندگی می کنند و بیش از 80 مسجد در ایالت جورجیا وجود دارد. ارقامی مشابه نشان دهنده این واقعیت هستند که مسلمانان هر روزه مشارکت های مهمی در زندگی ما آمریکایی ها به ویژه در شهرمان دارند.

وی در سخنانش از شهروندان آتلانتا با پیشینه های مذهبی مختلف خواست که همدیگر را بهتر بشناسند و خاطر نشان کرد: تفرقه ای که امروز جامعه آمریکا را در برگرفته در صورتی از بین می رود که مردم همدیگر را و ادیان یکدیگر را بهتر درک کنند.

سمیه خلیفه مدیر اجرایی «دفتر سخنرانان اسلامی» در این مراسم گفت: تنوع جمعیتی مسلمانانی که امروز در این نشست گردهم آمده اند، تنها مربوط به سن و جنسیت و قومیت دینی نیست، بلکه به تفاوت در مکتب فکری آنان نیز برمی گردد که زیر یک سقف گردهم جمع شده اند.

این مراسم نخست  با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و یک مترجم آیات را به زبان انگلیسی ترجمه کرد. با فرا رسیدن زمان اذان مغرب مسلمانان نماز خوانده  و افطار  کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha