جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارتحال امام

حوزه/رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) در بجنورد هم‌زمان با نخستین شب از لیالی قدر ۱۳ خرداد با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در محل مصلی بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) در بجنورد هم‌زمان با نخستین شب از لیالی قدر 14 خرداد با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در محل مصلی بجنورد برگزار می‌شود.

وی به تشریح برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در این استان پرداخت و افزود: امسال با توجه به تقارن این ایام با شب‌های قدر و ماه مبارك رمضان،‌ اعزام گروه‌های مختلف مردمی به حرم امام راحل (ره) را نداریم.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینكه ما تلاش می‌كنیم تا به بهترین شكل تبیین اندیشه‌ها و شخصیت‌ امام در ابعاد گوناگون را در برنامه‌های خود داشته باشیم، گفت: جهت‌گیری مجموعه‌های فرهنگی و مبلغان در برگزاری مراسم تبیین اندیشه‌های والای حضرت امام خمینی(ره) و ابعاد شخصیتی ایشان به ویژه برای نوجوانان و جوانان خواهد بود.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد امام (ره) پاسداشت انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بخش مهمی از پاسداشت مردم نسبت به انقلاب اسلامی در برگزاری باشکوه آیین رحلت امام راحل در چهاردهم خردادماه متجلی می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین برنامه سالروز یوم‌الله ۱۵ خرداد را هم‌زمان با شب دوم از لیالی قدر عنوان کرد و اظهار داشت: مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام راحل و قیام خونین 15 خرداد در خراسان شمالی باید با دعوت گسترده از مردم به صورتی باشکوه برگزار شود و فضای شهر با به کارگیری نمادهای آیینی، یادآور این وقایع تاریخی باشد.

تبعیت بی چون‌وچرا از ولی‌فقیه استمرار درست خط امام است

وی با بیان اینکه عده‌ای با تحریف خط صحیح امام خمینی (ره) به دنبال ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب هستند، گفت: امروز منویات مقام معظم رهبری همان خواست و نظر امام ره است و حرکت در این مسیر میسر نخواهد شد مگر به تبعیت از ولایت.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه عده‌ای امام را آن‌گونه که خود می‌خواهند تعریف می‌کنند چون به نفع حزب و جناح خود است، ادامه داد: لازمه شناخت حقیقی، واقعی و صحیح امام خمینی (ره) شناخت از رهبری است چراکه امام و رهبری در یک خط و صراط حرکت می‌کنند.

وی همچنین بازخوانی آرا و نظرات امام را اهمیت زمان امروز دانست و گفت: امام شناسی و معرفی شخصیت امام به‌خصوص برای نسل جوان اقدامی مهم در برابر تحریف‌های دشمنان علیه رفتار، اهداف و منش امام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه قیام 15 خرداد 1342 نقش مهم و مؤثری در شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، اظهار داشت: ازآنجایی‌که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران ریشه‌های انقلاب را در 15 خرداد 42 پایه‌گذاری کردند بزرگداشت این ایام فرصتی مناسب برای ترویج اندیشه‌های ناب و ارزشمند امام راحل است.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: قیام 15 خرداد یادآور فداکاری، رشادت‌ها و مبارزات سرسختانه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رخدادهای تاریخی پیوند نزدیکی با باورها، گرایش‌ها و آرمان‌های جامعه دارند مردم ایران اسلامی با گرامیداشت این ایام ضمن تجدیدعهد دوباره با رهبر معظم انقلاب بر پیروی و تبعیت کامل از ولایت‌فقیه تاکید می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه پاسداشت وقایع مهم و تبیین این مسائل برای نسل جوان حاضر در جامعه تأثیر بسزایی در تحکیم ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: نسل جدید آگاهی چندانی از این وقایع ندارند و باید تمام مسائل برای آنان به‌خوبی تبیین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha