پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شبهای قدر

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین گفت: مسلمانان شب قدر را باید قدر بداند، چراکه اگر قدر ندانند متحمل خسارت غیرقابل جبران می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام موسی صفی خانی ظهر امروز در جمع مردم روزه دار در مسجد المهدی مینودر به فرارسیدن لیالی قدر پرداخت و گفت: شب قدر، شب نزول قرآن شب رحمت و مغفرت، شب استجابت دعاست، امیدوارم همه ما بتوانیم از شب قدر به‌اندازه کافی بهره ببریم.

وی اظهار کرد: مطالب و روایات در خصوص شب‌های قدر و فضائل آن بسیار زیاد است، اما همین قدر توجه داشته باشیم که این ایام و لیالی نورانی را قدر دانسته و از برکات آن استفاده کنیم.

حجت الاسلام صفی خانی خاطر نشان کرد: شب قدر زمینه‌ خودسازی و پاکی از آلودگی‌ها را برای انسان‌ها فراهم می‌آورد و بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین گفت: مسلمانان شب قدر را باید قدر بدانند، چراکه اگر قدر ندانند متحمل خسارت غیرقابل جبرانی می‌شوند.

وی افزود: اگر امشب دل‌های ما تاریک است نخستین کاری که باید انجام دهیم، این است که با خداوند متعال ارتباط برقرار کنیم، اعتراف به قصور و تقصیر خود سبب اصلاح رفتار بین انسان و خدا می‌شود؛ انسان در این شب‌ها باید در درگاه خداوند اعتراف کند، چرا که اعتراف به درگاه خدا خود وسیله‌ای است تا بخشیده شود و این اعتراف در پیش‌گاه عدل الهی امر مقدس است و خداوند این بنده را دوست دارد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: فرشتگان و روح در شب قدر به اذن پروردگار خود برای تقدیر هر کاری نازل می‌شوند و این شب انباشته از سلامت، برکت و رحمت تا طلوع صبح است و در روایات بیان شده هر کس شب قدر را احیاء کند، خداوند متعال تمامی گناهان او را می‌بخشد..

وی ادامه داد: خداوند متعال شب قدر را در تمامی شب‌ها به خصوص در شب‌های ماه رمضان مخفی کرده تا انسان به تمامی شب‌ها اهمیت دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha