جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه قرآن

حوزه/ حجت الاسلام حسینی درباره بخشی حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: بنای ما این بود که جنبه های محتوای، علمی و پاسخ گویی به شبهات از طریق حوزه های علمیه تأمین شود.

حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی، مدیر اجرایی بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، قرآن را کتاب هدایت دانست و بیان داشت: در قدم نخست به دست آوردن، تبیین و تبلیغ قرآن بر عهده حوزه های علمیه است.

وی افزود: در حوزه های علمیه باید قرآن محور تبلیغ ها، تدریس ها، تحصیل ها و... باشد ولی متأسفانه قرآن هنوز در جایگاه اصلی خود در حوزه های علمیه قرار نگرفت.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که در سال های اخیر کارهای بسیار خوبی در زمینه قرآن در حوزه های علمیه صورت گرفت، اذعان داشت: هنوز با نقطه مطلوب که قرآن باید در فعالیت های حوزه محور باشد فاصله داریم.

وی ادامه داد: سرچشمه های بهاء دادن قرآن باید حوزه های علمیه بچوشد تا دیگران نیز بتوانند از آن استفاده کنند، متأسفانه قرآن در جامعه در جایگاه رفیعی خود قرار نداد، باید از حوزه های علمیه بخواهیم این حرکت را از قله ها شکل دهند تا در پایه ها مردم از آن استفاده کنند.

مدیر اجرایی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، یکی از رسالت های مهم خبرگزاری حوزه را داشتن مطالبات قرآنی از حوزه های علمیه دانست.

حجت الاسلام حسینی درباره بخشی حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز گفت: امسال کمیته حوزه های علمیه به عنوان یک کمیته مستقل در نمایشگاه حضور داشت و با همت عزیزان در روابط عمومی حوزه های علمیه و همکاران بخش حوزوی یکی از بخش های موفق و پر رونق بود.

وی اضافه کرد: بنای ما نیز این بود که جنبه های محتوای، علمی و پاسخ گویی به شبهات از طریق حوزه های علمیه تأمین شود که با حضور مؤسسات حوزوی و قرآنی این خلأ رفع شد و غنای خوبی در بخش حوزوی شاهد بودیم.

مدیر اجرایی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن با بیان این که دست نیاز وزارت ارشاد و نمایشگاه قرآن دست نیازش به سمت حوزه های علمیه دراز است، عنوان داشت: تأمین محتوا و پاسخگویی به نیازهای دینی مردم باید از طریق حوزه صورت گیرد.

وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن و وزارت ارشاد نیز تنها می تواند بسترسازی در این زمینه داشته باشد تا رسالت اصلی حوزه به نفع احسن انجام شود.

انتهای پیام/

313/43

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha