جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی چمران

حوزه/ رئیس سابق شورای شهر تهران با تأکید بر این که شهرداری نسبت به کارهای قرآنی و دینی اهمیت ویژه ای قائل بود، گفت: شهرداری تهران برای گسترش فرهنگ قرآن، فرهنگسرای ویژه قرآن را تأسیس کرد.

مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن درباره دلایل کم توجهی شهرداری ها نسبت به مسائل عمرانی حوزه های علمیه، گفت: حوزه های علمیه روش خاص خود را دارند و اصولاً چنین برنامه هایی در شهرداری ها پیش بینی نمی شود.

وی افزود: البته ما شهرداری تهران را یک کار خدماتی نمی دانستیم بلکه نهاد اجتماعی می دانستیم، به همین دلیل برای حوزه های علمیه و مساجد برنامه های خوبی پیش بینی کرده بودیم.

چمران ادامه داد: انجام طرح های پیش بینی شده در مساجد با موفق همراه بود از سال نخست شورای شهر برای آن ها بودجه هایی نیز پیش بینی کردیم و تا سال گذشته ادامه داشت و امیدواریم این راه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: برای حوزه های علمیه نیز تا جایی که توانستیم در بخش مرمت و تأسیس فعالیت کار کردیم. حتی سال گذشته با حاج آقا رشاد جلسه ای درباره این موضوع داشتیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران همچنین با تأکید بر این که شهرداری نسبت به کارهای قرآنی و دینی اهمیت ویژه ای قائل بود، یادآور شد: حتی شهرداری تهران یک مشاور دینی برای این موضوع داشت که عموماً هم روحانی بودند.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران برای گسترش فرهنگ قرآن، فرهنگسرای ویژه قرآن را تأسیس کرد.

انتهای پیام/

313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha