جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کفیل

حوزه/ حجت الاسلام کفیل با تقدیر از فعالیت های خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، گفت: یکی از ضعف ها ما این است که اخبار حوزوی و دینی در صدا و سیما ضعیف است و خبرگزاری حوزه باید الگویی شود که خبر دینی حرف نخست را بزند.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: حُسن رسانه در گام نخست نشان دادن فعالیت ها است.

وی افزود: خبرگزاری حوزه باید به سمتی حرکت کند که حوزه را به جهان معرفی کند. یعنی باید خبری را تهیه کنیم که تمامی مجموعه های کشور بدانند در حوزه چه خبر است.

حجت الاسلام کفیل در ادامه با تقدیر از فعالیت های خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه خاطرنشان کرد: گام های بزرگی در این دو مجموعه برداشته می شود و دوستان زحمات فراوانی می کشند تا اخبار مربوط به حوزه های علمیه را به تمامی حوزویان برسانند.

وی ادامه داد: البته نباید به این قانع بود. یکی از ضعف ها ما این است که اخبار حوزوی و دینی در صدا و سیما ضعیف است. خبرگزاری حوزه باید الگویی شود که خبر دینی حرف نخست را بزند.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود با اشاره به این که باید در تمامی قالب ها خبر تهیه کنیم، تصریح داشت: خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه باید رابطی شوند تا خدمات حوزه و روحانیت به جامعه منعکس شود.

وی اضافه کرد: نباید اطلاع رسانی ما ضعیف باشد. چون ممکن است برخی خیال کنند حوزه همچنان سنتی عمل می کند و تولیدات خاصی ندارد.

حجت الاسلام کفیل، گام دوم رسانه دینی را نقد سازنده از سازمان ها و ارگان های دینی و حوزوی برشمرد و یادآور شد: نقد، مقدمه پیشرفت و رشد است. هیچ چیزی به اندازه نقد منصفانه سبب پیشرفت نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار حُسن ها باید مشکلات دیده و مطرح شود. راه رشد حوزه علمیه حرکت بر سوی اندیشه های رهبر معظم انقلاب است. حوزه ای پویا می شود که براساس این موضوع حرکت کند به همین دلیل خبرگزاری حوزه و افق حوزه باید تبیین کننده اندیشه رهبر معظم انقلاب باشند.

انتهای پیام/

313/43

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha