پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: مصلی با هزینه های مردم ساخته خواهد شد و ما بودجه دولتی نداریم که نگران باشیم و همه کارها مردمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در ضیافت افطاری و در جمع اصحاب رسانه استان قزوین، گفت: نماز جمعه یک تریبون مهم آگاهی بخشی است، اما اگر رسانه ها نباشند تا خبر خطبه ها را منتشر کنند این آگاهی بخشی در محدوده ای بیشتر نمی ماند و اثربخشی نخواهد بود.

وی در مورد نقش علما در ملجاء و پناه مردم بودن، افزود: شاید در گذشته فقط مراجع و علما به عنوان پناه و امید مردم تلقی می شدند، اما امروز شرایط فرق کرده و رسانه ها، شبکه های اجتماعی و مطبوعات و خبرگزاری ها هم مورد وثوق مردم هستند و وضعیت متحول شده است. به همین دلیل شما هم رسالت سنگینی دارید، لذا نمی توان ساکت ماند و همه باید فریاد بزنیم و نگذاریم خطا و ظلم و ستمی صورت گیرد و مردم متضرر شوند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید در شرایطی که بسیاری از مساجد خالی و وضعیت اقتصادی مردم نامناسب است، ساخت مصلی توجیهی دارد اظهارداشت: قرار نیست به خاطر مشکلات و تنگناها همه فعالیت ها را متوقف کنیم و مثلا بیمارستان نسازیم، کار خیر وخداپسندانه نکنیم و ساخت  مدرسه و جاده را رها کنیم، بلکه هر کاری در مسیر خود باید انجام شود.

 امام جمعه قزوین اظهار کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا مردم به راحتی برای اقامه نماز بیایند و دغدغه نداشته باشند و ساخت مصلی با کمک مردم ضروری است.

وی ادامه داد: مصلی با هزینه های مردم ساخته خواهد شد و ما بودجه دولتی نداریم که نگران باشیم و همه کارها مردمی است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اظهارداشت:جلسه با رسانه ها شاید از نشست هایی باشد که هرگز از آن خسته نمی شوم و برای من امیدآفرین است و بسیار علاقه مندم نکات مختلف جامعه را از زبان شما بشنوم و در جریان مسائل قرار گیرم.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: بشدت پرهیز داریم که ما را به جناحی وابسته کنند، درب خانه ما به روی همه جناح ها، گروه ها و بویژه مردم عادی باز است و پذیرای همه هستیم و تا جایی که بتوانیم تلاش می کنیم گره ای از مشکلات باز کنیم و تریبون نماز جمعه را به محل صدای مظلومان تبدیل کنیم.

امام جمعه قزوین یادآورشد: حتی اگر در دفتر اینجانب شرایطی مشاهده کردید که گروهی بیایند و گروهی دیگر اجازه پیدا نکنند، حتما رسانه ها مطرح کنند، زیرا کار شما یک رسالت سنگینی الهی است که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از مهمترین بخش آن است.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: کار در رسانه یک حرکت زنجیره ای است که از تولید تا انتشار و پذیرش آن از سوی مخاطب همه باید فراهم شود تا به هدف برسیم و هر کدام از حلقه ها که نباشد جریان رسانه شکل نمی گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha