شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار با شعرا

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امام ۱۰ سال رهبری را اداره فرمودند گفت: هنر امام این بود که بالاترین مسائل را در سطح علمی به نحوی بیان می کرد که عوام الناس هم می فهمیدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، شب گذشته در دیدار با شعرای خراسان جنوبی اظهار داشت: خداوند انسان را مسئول آفریده و در انسان استعداد تشخیص حق از باطل را عنایت کرده است.

وی افزود: هوای نفس همواره انسان را از راه حق و شناخت حق منصرف می کند تا دنبال باطل برود و باب توجیه را باز کرده و آنقدر در این طریق تحریک ایجاد می کند که گاه خودش هم باور می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کسی که خودش را به خواب زده بیدار نمی شود، تصریح کرد: این همه کتاب نوشته شده و بحث های عقلانی انجام شده، اما در عین حال مشاهده می کنید که وضع دنیا چگونه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی  ادامه داد: از علامه امینی(قدس سره) نقل می کنند که در دوران بیماری آخر عمرشان ایشان فرمود دلم می خواهد از این بیماری خوب شوم، اما دست به کاری نزنم و در یک گوشه خیمه بزنم و فقط گریه کنم تا عمرم تمام شود.

وی متذکر شد: کار شما در این بازار آخرالزمانی به عنوان حق گرایی مطرح است و چون آثار هنر بسیار مؤثر است و نقش دیگر شعر این است که ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: خدا به شما توفیق داده که حق گرا و اهل هنر و شعر هستید و شعر شما در تبیین حق اختصاص دارد که این جزء باقیات الصالحات است.

وی با بیان اینکه امام 10 سال انقلاب و نظام را اداره فرمودند گفت: هنر امام این بود که بالاترین مسائل را در سطح علمی به نحوی بیان می کرد که افراد عادی هم می فهمیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: هروقت امام صحبت می کردند روز بعد رسانه ها برداشت های مختلفی از فرمایشات ایشان داشتند که البته اینها نفسانی بود و امروز هم وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: امروز نیز در شرایط خیلی بدتری هستیم و سخن از درست بودن حرف اسرائیل و انگلیس در مقابل حرف رهبر معظم انقلاب است؛ فضای آلوده ای وجود دارد و این غبار آنقدر فضا را گرفته که چشمی نتواند حق را ببیند که این مشکلات هم به نفس ما برمی گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha