شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تقریب

حوزه/ حجت الاسلام فولادی درباره کتاب «طلایه داران تقریب»، گفت: در این کتاب که به زبان فارسی، عربی و اردو چاپ شد ۱۴ شخصیت تقریب به صورت کامل معرفی شد.

حجت الاسلام مجیدرضا فولادی، مدیرکل انتشارات، مراسمات و امور هنری معاونت فرهنگی مچمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی مجمع دارای چهار اداره کل شامل امور قرآنی، انتشارات، آموزش و پژوهش و گفت وگو مذاهب است.

وی افزود: بخش انتشارات معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب تاکنون 420 عنوان کتاب به زبان های عربی و فارسی ترجمه و چاپ کرد. بخشی از این کتاب ها نیز به زبان انگلیسی، فرانسه و اردو جاپ و منتشر شدند.

حجت الاسلام فولادی با تأکید بر این که تمامی کتب چاپ شده توسط انتشارات معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در زمینه تخصصی تقریب میان مذاهب جهان اسلام است، عنوان داشت: بخشی از کار این بخش حمایت از پایان نامه های معتبر در زمینه تقریب و گفت وگوی میان مذاهب است.

وی ادامه داد: انتشارات معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین دارای دو ویژه نامه است که درباره تقریب و وحدت به زبان های عربی و فارسی تهیه شده و به صورت رایگان برای نخبگان و علمای این عرصه ارسال می شود.

مدیرکل انتشارات، مراسمات و امور هنری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حضور در نمایشگاه های مختلف ملی و بین المللی را از دیگر فعالیت های این انتشاراتی برشمرد و اظهار داشت: ما تاکنون در تعداد زیادی همایش بین المللی و ملی حضور پیدا کرده ایم.

وی اضافه کرد: کتب ها و ویژه نامه هایی که در انتشارات معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب تهیه می شود به وسیله وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و خود مجمع برای افراد ارسال می شود.

حجت الاسلام فولادی همچنین از غنی سازی کتابخانه های مدارس مختلف اهل سنت و شیعیان در داخل و خارج کشور خبر داد.

وی در پایان سخنان خود درباره کتاب طلایه داران تقریب نیز عنوان داشت: در این کتاب که به زبان فارسی، عربی و اردو چاپ شد 14 شخصیت تقریب به صورت کامل معرفی شد.

انتهای پیام/

313/43

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha