جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رفیعی

حوزه/ یکی از سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با بیان این که مسیر نهضت برای امام خمینی(ره) هموار بود، چراکه ایشان به خداوند متعال ایمان داشتند، گفت: توکل نداشتن به خداوند و تکیه بر وعده‌های دروغین کدخدا موجب شکست و تضعیف نظام اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه امروز در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه امام معمار انقلاب اسلامی بودند، اظهار کرد: ایشان بنیان انقلاب اسلامی را بنا، به‌عنوان فردی دین‌دار دین را اجرا، اسلام را معماری و ارزش‌های قرآن و روایات را به صحنه عمل و جامعه منتقل کردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به‌عنوان مظهر اخلاص نام برد و اضافه کرد: ایشان در عمل و گفتار اخلاص داشتند به همین علت مورد توجه مردم کشورهای مختلف قرار گرفتند.

این سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) توکل بر خداوند متعال به‌عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته امام خمینی(ره) یاد کرد و  گفت: مسؤولان نظام اسلامی در شرایط حساس به ایشان پناه می‌بردند تا بتوانند مشکل را رفع کنند.

وی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس کشور برای ساختن یک سلاح ساده نیز مشکل داشت، تصریح کرد: نظام اسلامی با پیشرفت‌های قابل توجهی که داشته به جایگاه متفاوتی رسیده است و این جایگاه با جایگاه ایران قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه خداوند متعال برای مؤمنان کافی است، عنوان کرد: مسیر برای امام خمینی(ره) هموار بود چراکه ایشان به خداوند متعال ایمان داشتند، توکل نداشتن به خداوند و تکیه بر وعده‌های دروغین کدخدا موجب شکست و تضعیف نظام اسلامی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در جامعه شاهد افول معنویت هستیم به همین علت وقتی که رئیس جمهور آمریکا و شخص دیگری که دشمن ماست حرفی می زند امید خود را می‌بازیم درحالی‌که ایران اسلامی تجربه جنگ و تحریم‌های بسیار سنگین‌تری را دارد و با این تهدیدها و گزافه‌گویی‌ها با مشکلی روبرو نمی‌شود هر چند ما مأمور به وظیفه هستیم و نتیجه‌گرا نخواهیم بود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مدیریت شرایط کنونی کشور بدون ایمان به خداوند متعال شدنی نیست، تصریح کرد: اکنون نام امام خمینی(ره) در قلوب مردم کشورهای مختلف دنیا جای دارد.

وی از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به‌عنوان احیاگر ارزش‌های اخلاقی نام برد و ادامه داد: بعد تربیتی ایشان موجب جذب مردم شد، عبادت، توکل به خداوند و توسل به ائمه اطهار(ع) نیز مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی بی‌توجهی نسبت به مادیات دنیا و ساده‌زیستی را از دیگر ویژگی‌های امام برشمرد و افزود: دنیا باید به زندگی ساده امام خمینی(ره) آشنا شود تا فرهنگ زندگی ایشان در میان مردم به ویژه مسؤولان ترویج یابد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha