جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام خمینی

حوزه/ نشست تخصصی «اندیشه آفتاب» با محوریت تبیین اندیشه ‌های امام خمینی و با تاکید بر نقش مادری زنان در کلام امام در شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام عباس‌ زاده مشاور امور فرهنگی استاندار آذربایجان شرقی، عصر یکشنبه در نشست تخصصی اندیشه آفتاب با محوریت تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) و نقش مادری زنان در کلام امام، با اشاره به نقش تاثیرگذار رفتار و اندیشه زنان در شکل ‌گیری جامعه انسانی ابراز داشت: امام راحل در عین دفاع از تساوی حقوق انسانی زن و مرد، به تفاوت ‌های طبیعی آنان نیز توجه داشتند و با تاکید بر نقش مادری و جایگاه زن در تربیت صحیح فرزندان، معتقد بودند که مادران در جامعه بزرگترین مسئولیت و شریف‌ترین شغل را دارند.

همچنین حجت ‌الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار در امور روحانیت به جایگاه نهاد خانواده و اهمیت آن در اسلام پرداخت و اشاره کرد: تربیت صحیح، برنامه ای است که باید از نخستین سنگ بنای خانواده به آن توجه کرد و نقش زن به عنوان رکنی رکین در این مقوله بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: سالگرد ارتحال امام (ره) فرصت مناسبی است تا اندیشه ‌ها و آرمان ‌های ایشان بازخوانی و شخصیت ناب امام به نسل جوان و نوجوان معرفی شود.

رقیه صادق ‌زاده افزود: اندیشه‌ های امام رمز پایداری انقلاب اسلامی و استقلال و اقتدار امروز ایران نشأت‌ گرفته از اراده مردمی است که امام راحل آن را متجلی کرد.

وی با بیان اینکه امروز اثرگذاری انقلاب اسلامی و عظمت و کرامت ملت ایران در دنیا محسوس و ملموس است، افزود: مردم ایران مردمی بیدار و آگاه هستند که قدر انقلاب و نظام را می ‌دانند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha