پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رهیافته مکزیکی

حوزه/ خانم سوخی اینوخوسا گلین که به دین اسلام مشرف شده است از جذابیت های دین اسلام می گوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، خانم سوخی اینوخوسا گلین، تازه مسلمان مکزیکی، مهمان غرفه رهیافتگان بخش بین الملل نمایشگاه بود.

وی در سخنانی با بیان اینکه 17 سال داشتم که با دین اسلام آشنا شدم، گفت: من با کتاب انجیل آشنایی داشتم و بعد از اینکه با همسر ایرانی ازدواج کردم، سفارت ایران در مکزیک قرآنی با ترجمه اسپانیایی به من هدیه داد که باعث شد علاقه من به این دین بیشتر شود.

این رهیافته با اشاره به این که بعد از تشرف به اسلام، نام خود را به سهیلا شجره تغییر دادم، افزود: تحصیلات من در مقطع مدیریت ارشد کسب و کار از کشور مکزیک است. مدرس زبان اسپانیایی هستم و این زبان را به خوبی می شناسم و زمانی که آن قرآن با ترجمه اسپانیایی را خواندم بسیار لذت بردم و جذب آن شدم.

خانم شجره تصریح  کرد: از کودکی آرزو داشتم یک راهبه شوم و بسیار انجیل را می خواندم و تصور می کنم همین آشنایی من با کتاب انجیل بسیار کمکم کرد و سپس با قرآن آشنا شدم که تکمیل کننده انجیل بود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه چیز اسلام بیشتر از همه برای شما جذاب است پاسخ داد: دین اسلام جذابیت های بسیاری دارد اما آن چیزی که بیشتر از همه برای من خوشایند بود احترامی است که افراد در این دین به همدیگر می گذارند مانند احترام به پدر و مادر که در قرآن هم به آن اشاره شده است.

حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه(س) الگوی من هستند

این تازه مسلمان مکزیکی عنوان کرد: مورد دیگری که در این دین برای من جذاب است تحمل سختی ها و تسلیم نشدن در برابر مشکلات است مانند حضرت زینب(س) که با همه سختی هایی که کشیدند اما در مقابل دشمن فرمودند جز زیبایی چیزی ندیدم؛ اهل بیت(ع) برای من خیلی عزیز اند و حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه(س) الگوی من هستند.

وی گفت: از بین تمام سوره‌های زیبای قرآن، دو سوره را بیشتر دوست دارم و برایم خاطره‌انگیز هستند؛ یکی سوره توحید که خدا را به یگانگی معرفی می‌کند و دیگری سوره حمد که رحمانیت خدا را بیان می‌کند.

هیچ چیزی مانند نماز خواندن به من آرامش نمی دهد

خانم شجره ابراز کرد: هیچ چیزی مثل نماز خواندن به من آرامش نمی دهد و طبق آیات الهی ذکری بالاتر از نماز نیست.

وی درپاسخ به اینکه چرا ایران را برای زندگی انتخاب کردید، جواب داد: می‌خواستیم بچه‌هایم در فضای اسلامی بزرگ شوند، برای همین ایران بهتر از مکزیک بود و به نظر من کسی که مسلمان است، ایران را انتخاب می‌کند چون حکومت و فضای اسلامی دارد و ما هم بر این اساس ایران را انتخاب کردیم.

وی در مورد حجاب زنان ایرانی این چنین گفت: به نظر من هر چیزی که درباره دین باشد باید آدم از سر قلب بپذیرد؛ خود من موقعی که حجاب گذاشتم زیاد پایبند نبودم، ولی وقتی فهمیدم داشتن حجاب به نفع خودم است، پذیرفتم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha