سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حرم حضرت معصومه

مراسم احیای دومین شب قدر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ مراسم احیای دومین شب قدر هم‌زمان با بیست و یکمین شب ماه مبارک رمضان از ساعت 22 با اقامه نماز جماعت، بیان احکام، قرائت بخش‌هایی از دعای ابوحمزه ثمالی و زیارت عاشورا آغاز شد و تا ساعت دو و نیم با مراسم قرآن به سرگیری به پایان رسید.
قرائت دعای جوشن کبیر و مدیحه‌سرایی در وصف امیرالمؤمنین علیه‌السلام توسط حسن شالبافان نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.
تولیت آستان قدس رضوی نیز طی سخنانی در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان طی سخنانی با تاکید بر اینکه خداوند متعال در قرآن کریم نیز به جایگاه شب قدر اشاره کرده است، اضافه کرد: انسان می‌تواند با توجه به شب قدر راه چندین ده ساله را طی یک شب سپری کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: امام علی علیه‌السلام برای آشنایی انسان با ارزش‌ها آمد تا انسان را در کمال رشد قرار دهد اما انسان او را نشناخت به همین علت ظلم‌های بسیاری به حضرت روا داشت.
گفتنی است، امشب نیز همانند شب نوزدهم صحن‌ها و شبستان‌های حرم مطهر مملو از عاشقانی و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت بود که در شب شهادت حضرت علی‌ علیه‌السلام گردهم آمدند تا علاوه بر اقامه عزای امیرالمؤمنین علیه‌السلام، شب قدر خود را احیا کنند.
نیروهای دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان از جمله شهرداری، مجموعه‌های امدادی از جمله هلال احمر و اوژانس و نیروهای انتظامی در این شب در کنار خادمان حرم برای خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در اطراف حرم درحالت آماده باش قرار داشتند.
لازم به ذکر است، در دومین مراسم شب قدر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر و امام جمعه قم و احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در کنار زائران و مجاوران حرم حضور داشتند.(p2)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha