جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ خطیب جمعه قم بیان کرد: امروز مردم در گرمای بالای ۵۰ درجه در مناطق گرمسیر به خیابان ها آمدند و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند تا به ترامپ بگویند که ما از آرمان هایمان دست بر نمی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‎الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز 18 خردادماه در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس،‌ با اشاره به حضور باشکوه مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و  با ذکر این مطلب که هفت دهه از بی حرمتی به قدس می گذرد، گفت: دولت انگلیس در راس این مسایل قرارداشت و اینکار با همراهی دول استکباری ادامه یافت.

وی افزود: از آن روز تا امروز فجایع عظیمی شکل گرفت، ولی متاسفانه سازمان های بین المللی نیز سکوتی مرگبار داشتند و همراهی در این زمینه نکردند؛ در سال های اولیه چند کشور عربی نه تنها نتوانستند کمکی به فلسطین کنند، بلکه ارتش آنها نیز شکست خورد و بخشی از سرزمین خود را نیز از دست دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سپس هسته مقاومت و سازمان آزادی بخش فلسطین شکل گرفت و متاسفانه این افراد نیز چون با معیار جهاد و شهادت وارد کار نشدند با حس ناسیونالیستی وارد شدند ولی خروجی نداشت؛ آنها پس از انقلاب اسلامی نیز به دلیل اینکه فکر اسلامی نداشتند افول کردند و یک جریان انحرافی شکل گرفت که این جریان همچنان به آرمان های فلسطین ضربه وارد می کند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: پس از انقلاب اسلامی توسط حضرت روح الله(ره) سفارت اسراییل بسته شد و امام فرمودند، این غده سرطانی باید ازبین برود و روز جهانی قدس شکل گرفت که امروز چند دهه از این حرکت می گذرد؛ امروز مردم در گرمای بالای 50 درجه در مناطق گرمسیر به خیابان ها آمدند و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند و  با عشق به امام و انقلاب و مکتب، این گرمای سخت را تحمل کردند تا به ترامپ بگویند که ما از آرمان هایمان دست بر نمی داریم.

وی با ذکر این مطلب که ملت فلسطین امروز به اعتماد به نفس رسیده است، تصریح کرد: آمریکا سفارت خود را به بیت المقدس برد و تعداد بسیاری به خیابان ها رفتند و تعداد زیادی شهید و مجروح دادند؛ این کسانی که در جلسه عیش و نوش نشستند و برای انتقال پایتخت آمریکا به بیت المقدس جشن گرفتند در اوج انزوا قرار گرفتند؛ آنها فقط چند کشور مزدور را با خود همراه کردند؛ چند روز پیش آمریکا در سازمان ملل تنها ماند و این اوج انزوای آمریکا در دنیا است.

آیت‎الله حسینی بوشهری بیان کرد: امسال جمعیت عظیمی در مراسم ارتحال امام راحل حضور یافتند و رهبر فرزانه انقلاب در این مراسم مشی سیاسی و حرکت انقلاب امام و مظلومیت ایشان را با جد ایشان حضرت علی(ع) تشبیه کردند.

وی گفت: امام راحل، اسلام ناب محمدی(ص) را وارد فرهنگ سیاسی این کشور کرد؛ جاذبه ودافعه امام به شکلی بود که ایشان با محاسبات معنوی و توکل به خدا تصمیم می گرفتند و دوستی و دشمنی شخصی با کسی نداشتند و معیار ایشان، تنها اسلام بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهارکرد: ایشان به مردم تاکید خاصی داشتند و مردم نیز اعتمادی عمیق به ایشان بودند؛ ایشان ملاک حال فعلی افراد را مطرح کردند و کسانی که از حرکت انقلابی فاصله گرفتند را تحسین نمی کردند؛ ایشان شتابزده عمل نمی کردند و در مقابل دشمنان شجاع بودند و به نصرت الهی نیز معتقد بود.

وی گفت: امروز شرایط کشور ما به شکلی است که دشمن در عرصه جنگ اقتصادی و فشار روانی و عملی به دنبال تحت منگنه گذاشتن انقلاب اسلامی است، ولی با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ان شاءلله خدشه ای به کشور و انقلاب وارد نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha