جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راهپیمایی قدس در پاکستان

حوزه/ امروز مردم مسلمانان پاکستان با لبیک به ندای پیرجماران و ولی امرمسلمین حضرت آیت‌الله خامنه ای یک با دیگر به خیابان ها آمدند و فریاد «مرگ برآمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، امروز ملت شریف پاکستان با لبیک به ندای بنیانگذار انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین حضرت آیت الله سید علی خامنه ای یک بار دیگر به خیابان ها آمدند و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف، فریاد «مرگ برآمریکا» و  «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و از جنایات رژیم صهیونیسیتی اعلام خشم و نفرت کردند.

در پایتخت پاکستان زن و مرد و پیر و جوان، کودک و خردسال آمده بودند تا به جهانیان بگویند که ما حامی مظلوم و علیه ظلم ایستاده ایم هر کجای دنیا که باشد. آمده بودند تا بار دیگر همدلی و حمایت قاطع خود را با مردم مظلوم سراسر جهان به ویژه ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام کنند و خشم و نفرت خود را از همه یاوه گویان و جنگ طلبان به ویژه رژیم جعلی اسرائیل به تصویر بکشند.

در شهر کراچیمردم آمده بودند تا از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند. سازمان دانشجویان امامیه پاکستان مانند هر سال مردم را دعوت کرد و مردم شریف و انقلابی این شهر لبیک گفتند. کودکان این شهر با حضور خودشان با کودکان ستم دیده فلسطین حمایت می کنند.

این راهپیمایی از خیابان نمایش خیابان معروف کراچی شروع شد، روحانیون و سیاسیون که در این تجمع بودند در سخنرانی خود گفتند: امام خمینی(ره) با اعلام روز قدس فرق ظالم و مظلوم را مشخص کرد. بعضی از کشورهای اسلامی با روابط دوستانه خود با رژیم اسرائیل ضرر بزرگی به فلسطین رسانده است.

همچنین راهپیمایی دیگری از طرف شورای علمای شیعه پاکستان برگزار شد. در این راهپیمایی مانند شهرهای دیگر روحانیون اهل تسنن هم حضور داشتند. روحانیون شیعه و سنی دست به دستان یکدیگر داده و اعلام کردند که ای دشمنان فکر نکنید که شما در هدف شوم خود موفق شدید. نه! هرگز اینطور نیست، ما همه ی مسلمانان همراه با مردم مظلوم فلسطین ایستاده ایم.

در این راهپیمایی حجت الاسلام ولمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان، لیاقت بلوچ دبیر متحد مجلس عمل و نائب امیر جماعت اسلامی پاکستان، مولوی اویس نورانی و رحانیون شیعه و سنی حضور داشتند.

سخنرانان در سخنرانی خود گفتند: مسلمانان با اتحاد و همدلی میتوانند فلسطین را آزاد کرده و باید همه کشورهای اسلامی برای آزاد سازی فلسطین عملا وارد میدان شوند.

سخنرانان افزودند: آمریکا پدر تروریست ها است و در کشتار هزاران بی گناه فلسطین آمریکا شریک است، زیرا اسرائیل مردم فلسطین را می کشد و آمریکا به این رژیم جعلی صلاح می فروشند.

شیر زنان شیعی در این هوای گرم رمضانی با چفیه و چادر مشکلی و مسلح به سلاح های نمادین هم آمدند تا بگویند که دیگر بس است! ما مسلمانان دیگر نمیگذاریم که قبله اول ما دست این رژیم جعلی باشد. اکنون این سلاح ما غیرواقعی است اما اگر به قبله اول ما یا به سرزمین مقدس ما اهانت شود تبدیل به سلاح واقعی خواهد شد.

سازمان دانشجویان امامیه برگزار کننده این راهپیمایی هر سال اعلام میکند که ما به فرمان خمینی بت شکن امسال هم راهپیمایی القدس را برگزار خواهیم کرد و این بانوان مسلمان با حضور خودشان اعلام میکنند که ما به رهبری ولی امر مسلمین سید علی خامنه ای آماده ایم که از مقدسات خود دفاع کنیم.

در این راهپیمایی  حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ظفر نقوی عضو ارشد مجلس وحدت مسلمین پاکستان، علی رضا رئیس سازمان دانشجویان امامیه لاهور، حجت الاسلام والمسلمین سید مبارک موسوی دبیر مجلس وحدت مسلمین پاکستان شاخه پنجاب، سید ناصر شیرازی معاون دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان حضور داشتند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی قدس در پیشاور با در دست داشتن تصویری از یمن کشتار مردم یمن توسط نظامیان عربستان را محکوم کرده و اعلام کردند گوش به فرمان امام راحل هستند که فرموده بود «روز قدس روز اسلام است» یعنی در این روز با همه مظلومین اظهار همبستگی کرده و از همه ظالمان اظهار برائت کنند.

در شهر پیشاور هم از طرف شورای علمای شیعه پاکستان راهپیمایی قدس برگزار شد. این راهپیمایی از مسجد جامع کوچه رسالدار شروع شده و در بازار قصه خوانی پایان یافت.

راهپیمایی قدس در پاراچنار شهر شهید عارف الحسینی که رهبر شیعیان پاکستان بود و توسط عربستان و آمریکا شهید شد نیز برگزار شد.

پراچنار شهری نظامی و پشتون‌نشین در شمال غرب پاکستان در حدود بیست کیلومتری مرز افغانستان است. این شهر مرکز فرمانداری کُرَّم در استان مرزی شمال غربی است. نزدیک به نیمی از جمعیّت شهر شیعه دوازده‌امامی و بقیه سنی‌اند.

امروز مردمی که محاصر و جنگ را در سال های مختلف تجربه کرده بودند امروز برای مظلومین فلسطین به خیابانها آمدند.

راهپیمایی روز قدس از حوزه علمیه امام خامنه ای شروع شد و در حسینیه پاراچنار پایان یافت.

در این راهپیمایی حجت الاسلام والسلمین سید عابد حسین الحسینی و رهبران احزاب سیاسی و مذهبی و مردم از اقشار مختلف حضور داشتند.

همچنین تصویر زیر راهپیمایی طلاب حوزه علمیه العروۃ الوثقی لاهور می باشد که حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی مدیر این حوزه و اساتید آن هم حضور دارند.

راهپیمایان روز جهانی قدس همچنین در شهر لیه اعلام کردند که رهبر عظیم ما فرموند که اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید و ما هم به این مسئله مطمئن هستیم.

همچنین راپیمایی روز قدس در خپلو بلتستان در مرز چین هم برگزار شد.

در این راهپیمایی حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضوی رئیس جامعه روحانیت بلتستان و دیگر سخنرانی کردند.

مردم در این راهپیمایی علیه جنایت های رژیم صهیونیستی شعار دادند.

در پایان همه راهپیمایی ها، قطعنامه پایانی راهپیمایان روز قدس قرائت شد.

گفتنی است شیعیان و اهل سنت پاکستانی در دشمنی با رژیم صهیونیستی متحد هستند و سال‌ها است حمایت از مردم مظلوم فلسطین خط قرمز مسلمانان پاکستان محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha