پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حنا اسکندر کشیش مسیحی

حوزه/ حنا اسکندر کشیش مسیحی گفت: گروه های تروریستی هست و نیست عراق را نابود کردند، اما نتوانستند میان مسلمانان و مسیحیان تفرقه ایجاد کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حنا اسکندر کشیش مسیحی گفت: گروه های تروریستی هست و نیست عراق را نابود کردند، اما نتوانستند میان مسلمانان و مسیحیان تفرقه ایجاد کنند.

وی افزود: تروریست ها با اقدامات و جنایت های خود، اتفاقی مثبت را در زمینه رابطه مسلمانان و مسیحیان رقم زدند و باعث شدند پیروان این دو دین، به ریشه های برادری و دوستی خود بازگردند.

این کشیش مسیحی خاطر نشان کرد: مسلمانان و مسیحیان به خاطر مصیبت هایی که از تعصب تکفیری و اقدامات و جنایت های تکفیری ها متحمل شدند، به هم نزدیک تر شدند و ما بر این باوریم که طرز فکر و همچنین اقدامات گروه های تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام واقعی ندارد، بلکه اسلام آنها اسلام دروغین و ادعایی است و اسلام واقعی، دین وحدت و دوستی میان ادیان است.

اسکندر ادامه داد: من در دیدار با شمار زیادی از علما و دانشگاهیان مسلمان مشاهده کردم آنها تا چه اندازه مشتاق گفتگو میان ادیان هستند و البته گفتگو برای آشنایی با ادیان و شناخت وجود تشابه و اختلاف آنها مهم است و به نظر من گفتگو مهم ترین عامل نابودی تعصب نابجا است که فرصت را از فتنه جویان و دشمنان ادیان و پیروان خشونت و افراط می گیرد.

وی که خود استاد دانشگاه است پیشنهاد داد گفتگوهایی با محوریت قرآن کریم میان مسلمانان و مسیحیان برگزار شود، زیرا قرآن کریم و انجیل تا حدود زیادی مشابه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha