جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم مرادیان

حوزه/ مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: امروز اکثر کشورهای جهان در عرصه بین‌اللمل به ارزش نهاد خانواده پی‌برده‌اند و بر همین اساس وزارت کشور طرح «گفت‌وگوی بین نسلی» و «گفتمان ملی خانواده» را در دستور کار قرار داده است و مراحل اجرایی آن را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم معصومه مرادیان در همایش عفاف و حجاب، در سالن سازمان جهاد کشاورزی قزوین، گفت: خانواده مکان امنی است که همه ما با وجود تمام مشکلات در جامعه، در آن احساس آرامش داریم. حضور گرم مادر در خانواده، فضای خانواده را تلطیف می‌کند و همه فرزندان به عنوان عضوی از نهادهای جامعه پذیری، مشغول زندگی در کنار خانواده هستند و توسط مادران راهنمایی وتربیت می‌شوند.

مدیر کل امور بانوان خانواده استانداری قزوین افزود: فرزندانی که در دامان پر مهر خانواده ای سالم پرورش می یابند، با نظارت خانواده در ورود به مدرسه و پس از آن جامعه می توانند در رشد و ترقی جامعه نیز موثر باشند.

 وی اظهار کرد: شاکله اصلی شخصیت فرزندان درکنار والدین و برخورد با آنها شکل می گیرد و اساسی ‌ترین دوران رشد شخصیتی و روانی هر انسان، دوره کودکی اوست که گذر مناسب از این دوره تضمین کننده رشد تکاملی وی در مراحل بعدی است.

مرادیان بیان کرد: وجود خانواده های ناسالم، اعتیاد یکی از والدین، پرخاشگری، دروغ گویی، وجود مباحث عصبی در خانواده و راهیابی ابرازی چون ماهواره و فضای مجازی از آسیب های امروز فراروی خانواده هاست.

مدیر کل امور بانوان خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: در فضای کنونی جهان، خانواده تنها به عنوان یک محل همزیستی تلقی نمی‌شود و به عنوان یک بنیان جامعه‌پذیری و بلوغ و بالندگی والدین به حساب می‌آید و امروز اکثر کشورهای جهان در عرصه بین‌اللمل به ارزش نهاد خانواده پی‌برده‌اند و بر همین اساس وزارت کشور طرح «گفت‌وگوی بین نسلی» و «گفتمان ملی خانواده» را در دستور کار قرار داده است و مراحل اجرایی آن را دنبال می‌کند.

وی افزود: خانه و خانواده بستری برای رشد و ترقی فرزندن بوده و تربیت درست و اخلاق مداری نخستین گام در مسیر رشد و ترقی فرزندان است، چرا که خانواده با عضویت پدر، مادر و فرزندان محکم ترین حلقه اتصال رشد و توسعه جامعه است.

مدیر کل امور بانوان خانواده استانداری قزوین ادامه داد: خانواده، شاکله و اساس یک جامعه را تشکیل می‌دهد و پیشرفت و توسعه جامعه، مدیون افرادی است که در خانواده‌های سالم پرورش یافته اند.

 مرادیان تصریح کرد: اجرای طرح جدید گفتمان ملی خانواده، در استان قزوین نیز در دستور کار قرار دارد و ابلاغیه های آن به زودی به سازمان و دستگاه‌های مربوطه ارسال می‌گردد. همه نهادها موظف هستند در راستای تحکیم بنیاد خانواده، قدم‌های مثبتی در این زمینه بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha