جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشجویان مسلمان کانادایی کیسه های غذا به بی خانمان ها اهداء کردند

حوزه/ درحالی که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان قرار داریم، یک گروه داوطلب از سوی انجمن اسلامی کالج کانستوگا در انتاریوی کانادا، اقدام به توزیع ۲۶۵ عدد کیسه غذایی میان بی خانمان ها و نیازمندان کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک گروه داوطلب از دانشجویان مسلمان کانادایی در کالج کانستوگا در استان انتاریوی کانادا اقدام به توزیع بسته های غذای آماده شده در میان بی خانمان ها و نیازمندان شهر کردند.

این دانشجویان عضو انجمن اسلامی در روزهای اخیر در دو شهر کیچنر و کمبریج، با توزیع 265 عدد کیسه کاغذی حاوی موادغذایی در میان فقرا، لذت معنوی ماه رمضان را با همشهریان شان شریک شدند.

مستو رئیس انجمن اسلامی در این باره گفت: این روح رمضان است که از کمک کردن و دادن منشاء می گیرد.

دانشجویان مسلمان کیسه های غذا را در پناهگاه های بی خانمان ها توزیع کرده و سپس روبروی سالن شهرداری کیچنر ایستاده و به تک تک نیازمندان غذای آماده دادند. تمامی بسته ها به سرعت توزیع شدند درحالی که عده زیادی برای گرفتن آن ها انتظار می کشیدند.

گفتنی است این تنها فعالیت انجمن اسلامی این دانشجویان مسلمان نبوده است. پیش از این نیز این گروه میزبان چندین برنامه مختلف در طی ماه مبارک رمضان از جمعه افطاری خیریه برای کمک به پناهندگان بوده است.

نوین شرم یکی از دانشجویان بالغ که فرزندانش را نیز برای این اقدام خیریه به همراه آورده است، گفت: این خوب است که آن ها ببینند زندگی مردم دیگر چگونه است. شریعت اسلامی کمک کردن به مردم را توصیه کرده و به آن پاداش می دهد.

 

لازم به ذکر است براساس آمارها اکثریت مسلمانان کانادا در دو استان انتاریو و کبک زندگی می کنند. طبق نظرسنجی ملی خانگی سال 2011 میلادی، 424 هزار و 925 مسلمان درمنطقه بزرگ تورنتو، پایتخت انتاریو زندگی می کردند که این برابر با 7.7 % جمعیت کلی شهر است. همچنین 1 میلیون 53 هزار و 945 مسلمان در سرتاسر کانادا هستند که تقریبا 3.2% جمعیت این کشور را تشکیل داده و اسلام دومین دین بزرگ در کانادا پس از مسیحیت محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha