جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میرشفیعی

کارشناس رسانه ملی زیارت را نمونه بارز محبت به ساحت اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: قلب زمینه دریافت معارف امام معصوم در زیارت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صادق میر شفیعی امروز در آیین سحرگهان حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) به بررسی اهمیت و جایگاه درک امام معصوم در زندگی مؤمن پرداخت و اظهار داشت: در عصر حاضر چون بشر از فیض بهره مستقیم از ساحت امام معصوم نبرده است درک درستی از این حقیقت ندارد و نمی‌تواند که تعلیم در ساحت امام چه اوصافی دارد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که یکی از ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) این است که ایشان بیش از 20 سال تحت تعلیم مستقیم امام رضا علیه السلام بوده‌اند، گفت: با بررسی زندگی حضرت معصومه سلام الله علیها می‌توان دریافت که درک ساحت امام معصوم و فراگرفتن مبانی دینی از چنین ساحتی می‌تواند چه اوصافی داشته باشد.

کارشناس رسانه ملی فطرت را زبان زیارت توصیف کرد و گفت: قلب زمینه دریافت معارف امام معصوم در زیارت است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به تبیین آثار و جایگاه زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها در بیان امام معصوم پرداخت و گفت: در نصوص ثقلین از امام هشتم نقل‌شده است که «حضرت به سعد فرمودند: نزد شما قمی‌ها از ما اهل‌بیت قبری است. سعد پرسید: قبر فاطمه دختر موسی علیهماالسلام را می‌فرمایید؟ فرمودند: آری، هرکس او را زیارت کند و عارف به شأن و حق وی باشد، بهشت پاداشش خواهد بود. هنگامی‌که کنار قبر آمدی، نزد سر مقدس، روی به قبله بایست و پس از ۳۴ مرتبه الله‌اکبر و ۳۳ مرتبه سبحان‌الله و ۳۳ مرتبه الحمدالله، بگو: السلام علی آدم صفوه الله، السلام علی نوح نبی الله و…الی آخر»

وی ادامه داد: متن زیارت‌نامه حضرت معصومه علیهاالسلام از سوی امام رضا علیه السلام به سعد تعلیم و به دست ما رسیده است این در حالی است که امام رضا علیه السلام زیارت این بانو را برابر با ثواب زیارت خود توصیف فرموده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میر شفیعی زیارت را نمونه بارز محبت به ساحت اهل‌بیت (ع) توصیف کرد و ابراز داشت: در بین زیارات امامان معصوم زیارت امام حسین علیه السلام دارای اوصاف ویژه‌ای است؛ بر این اساس برای زائر امام حسین کیمیایی توصیف‌شده است که می‌توان آن را نوعی تولد دوباره و بیمه‌ای در برابر گناه تلقی کرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha