جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با انتقاد از کسانی که می خواهند در امور روزمره، دین را به حاشیه ببرند گفت: متاسفانه امروزه کسانی هستند که می خواهند دین را به حاشیه رانده و مردم را از دین زده کنند که این روش همان سبک و سیاق کشورهای غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه» در استان کردستان نشست هم اندیشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان شامگاه دیروز در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار گردید.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید به عموم مسلمین به ویژه مردم مومن و انقلاب استان کردستان، اظهار داشت: اسلام برای تمام شئونات زندگی انسان برنامه دستورالعمل دارد و همین امر باعث شده است که این دین به کامل ترین دین خدا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: قرآن کریم که کتاب آسمانی است و تمام شئونات زندگی یک فرد در آن نگاشته شده است بر روی مسایل فراوانی تاکید دارد که از آن میان می توان به مسئله زکات و نماز و تاکید برپاداشته آنها در این کتاب نورانی اشاره کرد.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد به اینکه حضور مسئولان ادارات و نهادها در این ستاد چشمگیر نیست و معمولا تعداد کمی از آنها و یا بعضا نمایندگان آنها حضور دارند، ادامه داد: متاسفانه در جلسات بسیاری مهمی همانند نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شورای زکات و... حضور مسئولان این استان محسوس است و تنها دستگاه های زیر مجموعه بیت رهبری حضورشان همیشگی و مستمر است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید در اعتقاد برخی از مسئولان شک داشت، اظهار کرد: برخی از اعمال از سوی بعضی افراد انسان مردد می کند که طرف مقابل آدم معقولی است یا نه؟! یا اینکه این انسان آیا به دنیای آخرت اعتقاد دارد یا نه؟!.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید به اینکه انسان عاقل باید از گذشتگان و روش زندگی و کار آنها درس بگیرد، گفت: متاسفانه علیرغم درس های تاریخی بسیار، امروز بازهم می بینیم که برخی از افراد همانند گذشتگان در مسیر آنها حرکت می کنند که این کار آنها تنها نتیجه ای که دارد، توسعه فساد در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در ادامه سخنان خود به مقوله توسعه اشاره کرد و بیان داشت: امروز همه می دانیم که اصل توسعه بر اقتصاد امپریالیستی و نظام سرمایه داری وابسته است و همین امر زمینه ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه را به راحتی مهیا می کند، لذا هرگونه تقلید از اقتصاد دول غربی باعث ایجاد شکاف های طبقاتی بیشتر در اجتماع می شود.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از روش و نتیجه مایوس کننده نظام سرمایه داری در جهان امروز، گفت: امروز دنیای استکبار برای نفوذ و تسلط بیشتر بر دیگر جوامع از روش های متنوع بسیاری استفاده می کند که نزاع و درگیری های بیولوژیکی یکی از این روش هاست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه امروز مسئله سرطان در ایران به صورت اپیدمی درآمده است، گفت: در آمارهای سازمان بهداشت جهانی، ایران در بحث سرطان در جهان بیشترین بیماران مبتلا را دارد، لذا می طلبد که مسئولان مربوطه برای مبارزه و کاهش این آمار کار و برنامه درستی در پیش بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: در همین کشور خودمان بسیاری از نخبگان دارو و روش درمان بیماری هایی همانند سرطان را کشف کردند، ولی کسانی و یا سازمان هایی حامی و پشتیبان آنان نبودند، در حالی که در شریعت مقدس اسلام بر بهداشت و سلامت فردی و اجتماعی افراد بسیار تاکید شده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با انتقاد از کسانی که می خواهند در امور روزمره دین را به حاشیه ببرند، اظهار داشت: متاسفانه باید اذعان کرد که امروزه کسانی هستند که می خواهند دین را به حاشیه رانده و مردم را از دین زده کنند که این روش همان سبک و سیاق کشورهای غربی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اهمیت و کارساز بودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تاکید کرد: باید در هر کاری به یاد خداوند باشیم، هرگاه خدا را فراموش کنیم به دنبال آن گناه، فساد، فحشا، ظلم و... خواهد آمد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی عنوان داشت: مسئولان اگر می خواهند که در این دنیا و آخرت سعادتمند شوند باید با مردم به طریقی رفتار کنند که جامعه از وجود چنین مدیرانی به خود ببالد و در تاریخ می بینیم که مردم در زمان پیامبر اسلام (ص) اینگونه به سلمان فارسی نگاه می کردند و همین امر بود که نام این بزرگوار در تاریخ اسلام و جهان ماندگار شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولیت در جامعه اسلامی باید همانند استانداری سلمان فارسی باشد، ولی با این وجود می بینیم که برخی از مسئولان با رفتار خود نه تنها در بین مردم بدبینی به وجود می آورند بلکه اسلام را نیز زیر سئوال می برند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت در اسلام یک موضوع و امر شخصی و خصوصی نیست، اظهار داشت: مسئولیت امانت خداست که به برخی افراد سپرده می شود، لذا کسانی که به امانت خداوند یعنی پست و مسئولیت به راحتی خیانت می کنند، چگونه می توانند به مردم و جامعه خائن نباشند، لذا باید در سپردن مناصب و پست ها به افراد دقت لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: مسئولان در نظام اسلامی باید نسبت به پیاده کردن دستورات دینی و اسلامی نهایت تلاش را داشته باشند و نسب به اجرای دستورات دینی تعصب داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: مسئولان در نظام اسلامی باید به گونه ای رفتار کنند که جامعه به سوی سعادتمندی معنوی حرکت کنند و به معنای ساده تر مسیر رفتن به بهشت را برای افراد جامعه سهل و مهیا نمایند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با انتفاد از سند 2030، گفت: پایه و اساس سند 2030 بی خدایی و بی دینی است و این تصویب این سند زمینه ساز فساد در جامعه است، لذا پنهان کاری در این امر و دزدکی امضا کردن سند 2030 نوعی بی تقوایی از سوی برخی مسئولان کشوری است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با انتقاد از نفود برخی افراد و مسئولان بی اعتقاد به درون دولت، اظهار داشت: امروز درد ما بی خدایی و دین گریزی است، با این حال عده ای به هر طریق وارد مجموعه شده اند که اعتقاد به دین و آخرت ندارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha