جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماه رمضان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی از فعالیت های رسانه ملی در ماه مبارک رمضان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) با تقدیر از فعالیت های رسانه ملی در ماه رمضان اظهار داشت: صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در ماه مبارک رمضان سنگ تمام گذاشتند و مراسم شب احیا و برنامه قرآنی تلاوت روزانه به طور مستقیم برای مردم پخش شد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 15 سوره زمر ابراز داشت: قرآن کریم در این آیه می فرماید: افرادی که سرمایه وجود خویش و بستگانشان را در روز قیامت از دست داده اند، زیان کار هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: مشرکان آخرت خود را می بازند، لذا خسران آنان، آشکار است و خسارت نفس در روز قیامت قابل جبران نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با قرائت آیه « فَاعْبُدُوا مَا شِئْتُمْ مِنْ دُونِهِ ۗ قُلْ إِنَّ الْخَاسِرِينَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَأَهْلِيهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ أَلَا ذَٰلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ» خاطرنشان کرد: کلمه خسارت سه بار در این آیه آمده است، تا انسان را نسبت به خسارت روز قیامت بیدار کرده و هشدار دهد.

 وی خاطرنشان کرد: خـسران هاى مربوط به امور دنیا هر چه باشد چه مال و چه جاه، ناپایدار است به جز خسران روز قیامت که نه زائل می شود و نه منقطع و پایانی نداشته و جاودانی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان اظهار داشت: یکی دیگر از پیام های این آیه، این است که خودباختگی از بزرگ ترین خسارت ها محسوب می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha