جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دفتر آیت الله سیستانی

حوزه/ دفتر حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف با انتشار بیانیه ای از مؤمنان محترم در عراق و کشورهای مجاور خواست پس از غروب خورشید روز پنج شنبه ۲۹ ماه مبارک رمضان سال ۱۴۳۹ هجری قمری به دنبال رؤیت هلال ماه شوال باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از فرات نیوز، دفتر حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف با انتشار بیانیه ای از مؤمنان محترم در عراق و کشورهای مجاور خواست پس از غروب خورشید روز پنج شنبه 29 ماه مبارک رمضان سال 1439 هجری قمری به دنبال رؤیت هلال ماه شوال باشند.

در این بیانیه آمده است از کسانی که در مورد مشاهده هلال ماه شوال در این شب اطمینان کامل دارند انتظار می رود این مطلب را به صورت مستقیم با دفتر معظم له یا وکلا و نمایندگان آیت الله سیستانی در کشورها در میان بگذارند.

دفتر حضرت آیت الله سیستانی خاطر نشان کرد: با توجه به اطلاعات نجومی در مورد حجم و ارتفاع هلال ماه در غروب روز پنج شنبه مشاهده هلال ماه شوال با چشم غیر مسلح یعنی بدون استفاده از تلسکوپ در عراق و مناطق مجاور آن بسیار مشکل است گرچه این هلال در شب بعد از آن به صورت مرتفع و بزرگ و در مدت زمان طولانی تری قابل مشاهده خواهد بود و از این رو از مؤمنان محترم به ویژه کسانی که آسمان افق مناطق آنها صاف است، می خواهیم در غروب پنج شنبه به امر طلب رؤیت هلال، اهتمام داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha