جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب اسلام و زیبایی های زندگی

حوزه/کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» تألیف حجت الاسلام و المسلمین داود رجبی نیا به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، کتاب «اسلام و زیبایی های زندگی» به حجت الاسلام و المسلمین داود رجبی‌نیا و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

زیبایی‌های زندگی از آن نظر جذاب و اثرگذارند که زیباخواهی از امور فـطری انسـان به شمـار می‌آیـد. زیبـایی می‌تواند ذوق و احسـاس را تحریک کند و سبک زندگی را جهت دهد. از همین رو این پژوهش، بحثی در حوزه زیبایی شناسی دین را در خود جای می‌دهد. از سوی دیگر، همه انسان‌ها با پای استدلال در وادی آموزه‌های دینی قدم نمی‌زنند.

در این صورت، برجسته‌سازی زیبایـی‌های زندگـی دینی و اسلامی، افزون بر اینکه برای غیر مسلمانـان جـذاب است، بـرای دین‌داران و مسلمانانی که به هر دلیل نازیبایی‌هایی در سبک زندگانی خود مشاهده می‌کنند، ره‌گشا خواهد بود. به همین سبب، این تلاش علمی در صدد است با عنوان «اسلام و زیبایی‌های زندگی» پس از طرح مباحث نظری زیبایی‌شناسی، از منظری کاربردی به زیبایی‌های معرفتی، عاطفی و رفتاری بنگرد و سپس زیبایی‌های رفتاری را در زندگانی شخصی، خانوادگی و اجتماعی (در جامعه اسلامی و بین‌الملل) نشان دهد تا بخشی از لطافت‌های حضور دین را در زندگی بنمایاند؛ سیمایی که تاکنون مورد توجه نبوده است، و چه بسا محوری اساسی در جذب انسان‌ها به شریعت باشد.

کتاب «اسلام و زیبایی های زندگی» در۶۳۲صفحه و به قیمت ۴۰هزارتومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha