پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست اخلاقي

حوزه/ اختريان در جمع طلاب مدرسه علميه خواهران فاطمه الزهراء(س) اصفهان گفت: تمام افراد جامعه اسلامي به منزله يك بدن هستند و انسان به منظور حفظ سلامتش، در جهت كمك و اصلاح سبک زندگي ديگران قدم بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در اصفهان، نشست اخلاقي، با سخنراني خانم پروين اختريان استاد و مشاور حوزه در مدرسه علميه خواهران فاطمه الزهراء(س) اصفهان برگزار شد.

اختريان با اشاره به حديثي از امام صادق(ع) گفت: امام(ع) آبادي دنيا را در گرو دين شناسي و صبر در مشكلات مي دانند.

وي، منظور امام(ع) از دين شناسي را آشنايي با معارف اهل بيت(ع) و عمل طبق گفتار و عمل معصوم دانست و گفت: لازم است بدانيم كه حركت طلاب در مسير اهل بيت(ع)، عنايت و لطف ويژه اي از طرف اهل بيت(ع) است كه شامل همه افراد نمي شود و بايد در جهت حفظ اين موقعيت كوشيد.

استاد و مشاور حوزه خواهران اصفهان گفت: بنا به فرموده ي امام موسي كاظم(ع) بر مؤمن لازم است كه اوقات خود را به چهار بخش تقسيم كند: عبادت الهي، امرار معاش، معاشرت با ديگران و قسمي هم براي اينكه انسان به خودش برسد.

اختريان يادآورشد: منظور امام(ع) از در نظر گرفتن بخشي از وقت براي خود اين است كه چون تمام افراد جامعه اسلامي به منزله يك بدن هستند، انسان به منظور حفظ سلامتش، در جهت كمك و اصلاح سبک زندگي ديگران قدم بردارد.

وي خاطر نشان كرد: در زمينه عبادت خدا بايد به اين نكته توجه كنيم كه اگر نيت خالص باشد خيلي از كارهاي روزمره انسان مي تواند مصداق عبادت خدا باشد.

اختريان ادامه داد: از ديدگاه اهل بيت(ع) كار كردن براي امرار معاش نه تنها مورد مزمت نبوده، بلكه مورد تأكيد آنها مي باشد و بنا به فرموده ي امام صادق(ع) هیچ خیری نیست در کسی که دوست ندارد مال حلال جمع کند، زيرا با اين مال مي تواند آبرويش را حفظ كند، ديونش را بپردازد و با آن صله رحم كند.

استاد و مشاور حوزه خواهران اصفهان در پايان گفت: مؤمن بايد دائماً در حال ذكر و استغفار باشد چنانچه  ائمه اطهار(ع) با وجود اينكه معصوم بودند و تمام تكاليف خود را به مصداق واقعي كلمه انجام مي دادند،  هميشه در حال دعا جهت راحتي هنگام مرگ و بخشش الهي در هنگام حساب بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha