پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملک دار در افتتاحیه سومین دوره طرح ولایت در مشهد گفت: ۵ هزار استاد، محقق و پژوهشگر در استان های کشور حضور دارند و نزدیک به هزار نفر استاد در سطح یک در مدارس علمیه به پرورش طلاب و خدمت به دین مشغول هستند و حدود ۶۰۰ استاد در رشته های تخصصی در قم فعالیت دارند.

به گزازش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک‌دار، در آیین افتتاحیه سومین دوره طرح ولایت ویژه طلاب برادر سراسر کشور، در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی در مشهد با اذعان بر اینکه نکته که حوزه های علمیه نباید گرفتار مقام، موقعیت و شهرت شوند، تاکید کرد: طلاب علوم دینی باید منشور روحانیت امام خمینی(ره) را بارها مطالعه کنند و بر آنان واجب است که به آنچه جامعه اسلامی از روحانیت انتظاردارد، مجهز شوند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه و نهاد روحانیت این توفیق را دارند که در راستای تحقق اهداف انبیای الهی قدم بردارند، ادامه داد: بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اگر انبیا امروز بودند و برای تبلیغ و تحقق دین می توانستند گروهی را انتخاب بکنند، قطعا حوزه و روحانیت را برای گسترش و تحقق دین شان کمک می گرفتند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با اشاره به اینکه سربازی امام زمان(عج) افتخار بزرگی برای حوزویان و طلاب است، گفت: این افتخار از گذشته تا به امروز برای حوزه علمیه بوده و یک تاریخ پر افتخار در خدمت به دین اسلام و مسلمین را دارا هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه حوزه های علمیه از پشتوانه الهی خوبی برخوردارند و توجه خاص امام زمان(عج) نسبت به حوزه های علمیه هست، افزود: این یک ادعا نیست؛ عنایت امام زمان(عج) پشتوانه برنامه حوزه علمیه است و حوزویان با دارا بودن یک سری برنامه های علمی، معنوی و اخلاقی در طول تاریخ خوب درخشیده اند.

حجت الاسلام و المسلمین ملک دار با اشاره به این که امروز بیشتر از هزار نفر استاد سطوح عالی و خارج در حوزه علمیه قم مشغول به تدریس هستند، ابراز کرد: ۵ هزاراستاد، محقق و پژوهشگر در استان های کشور حضور دارند و نزدیک به هزار نفر استاد در سطح یک در مدارس علمیه به پرورش طلاب و خدمت به دین مشغول هستند و حدود ۶۰۰ استاد در رشته های تخصصی در قم فعالیت دارند.

وی خطاب به طلاب شرکت کننده در طرح ولایت، گفت: تلاش کنید در کنار درس هایی که فرا می گیرید، مهارت های مدیریتی و کاربردی را نیز بیاموزید، البته خوشبحتانه این امر از سوی مدیر حوزه های علمیه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha