پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مختار کرمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: قدم نهادن در مسیر فرهنگی و ارتقـا آن در جامعه کاری معنوی و عام المنفعه است، زیرا یکی از اموری که رسولان خدا در طول دوران تبلیغ خود انجام داده اند، به جز مسائل دینی، فرهنگ سازی بوده است.

حجت الاسلام مختار کرمی در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در استان کردستان، همزمان با فرارسیدن روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: پایه و اساس تشکیل جمهوری اسلامی ایران، آموزه های دینی، زنده کردن فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی و... است و این امور از پیچیدگی خاصی برخوردار هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تاکید بر اینکه ورود به مباحث فرهنگی هم مشکل و هم لذت بخش است، گفت: قدم نهادن در مسیر فرهنگی و ارتقـا آن در جامعه کاری معنوی و عام المنفعه است، زیرا یکی از اموری که رسولان خدا در طول دوران تبلیغ خود انجام داده اند، به جز مسائل دینی، فرهنگ سازی بوده است.

این مسئول فرهنگی تاکید کرد: تبلیغات اسلامی افتخار دارد در طول 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در مسیر ارتقا فرهنگ و دین قدم برداشته و این امر را با وجود اینکه خدماتش گمنام بوده، برای خود مایه افتخار و مباهات می داند.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: یکی از اصولی که همیشه تبلیغات اسلامی بر آن تاکید داشته، واگذاری امور فرهنگی به مردم و جامعه بوده است، زیرا در جامعه می توان افکار خلاقی زیادی در حوزه فرهنگ پیدا نمود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: سازمان تبلیغات با وجود اینکه از نظر بودجه و مباحث مالی وضعیت مناسبی ندارد، بازهم شاهد برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی بسیاری از سوی این سازمان هستیم.

وی در ادامه به برخی از برنامه ها و اقدامات انجام شده توسط اداره کل تبلیغات اسلامی در سطح استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مدت فعالیت خود کارهای بسیاری انجام داده است که ذکر یکایک آنها در این مقال هرگز نمی گنجد، ولی با این وجود این سازمان در بخش فرهنگی و مذهبی کارهای بسیار بزرگ و تاثیرگذاری داشته است.

حجت الاسلام کرمی در پایان سخنان خود گفت: با وجود برخی کمبودها و کاستی ها اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در حد توان خود در تمامی برنامه های فرهنگی و مذهبی حضور داشته است و در اعیاد و ایام مذهبی و دینی این اداره کل از هیچ کوششی در توسعه و بسط فرهنگ دینی فروگذار نبوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha