سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جشن خیریه حمایت از بیماران اُستومی

حوزه/ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه هزینه بالای درمان بیماران نیازمند کمک خیرین حوزه سلامت است گفت: لازم است که تشکل های اجتماعی هرچه بیشتر حمایت وتقویت شوند.

عطاء الدین قاسمی در حاشیه جشن خیریه «حمایت از بیماران اُستومی» که از سوی گروه هنری رسانه ای ستاک(زیر نظر حوزه هنری استان قم) و انجمن حمایت از بیماران اُستومی قم در دانشگاه مفید برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: بیماران اُستومی نیازمند حمایت هستند که چند سالی است در حد توان این حمایت صورت گرفته است.

وی گفت: خانم نرگس فرشاد پور پرستار تخصصی زخم و اُستومی هست که توان و تجربه خود را به کار گرفته و اقدام به تأسیس انجمنی برای این بیماران نموده و ما نیز در استانداری حمیات کرده و  مجوز های لازم را صادر نمودیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم تصریح کرد: ایجاد این انجمن ها و تشکل ها بسیار می تواند در روند درمان بیماران مؤثر باشد.

وی به لزوم حمایت وزارت بهداشت و درمان در خصوص اقدامات آموزشی برای این بیماران و خانواده های آنان اشاره کرد و گفت: این بیماران با مشکلاتی از جمله هزینه بالای درمان مواجه اند که در این راستا کمیته بیماران خاص و صعب العلاج، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و برخی دستگاه های دیگر حمایت هایی می کنند.

قاسمی با بیان این که هزینه بالای درمان این بیماران نیازمند کمک خیرین حوزه سلامت است مطرح کرد: لازم است که تشکل های اجتماعی هرچه بیشتر حمایت وتقویت شوند و مشارکت آن ها نیز بیشتر شود.

وی افزود: ما در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آمادگی داریم تا کمک های خود را در جهت برگزاری دوره های آموزشی جهت توانمند سازی خانواده ها و بالا بردن روحیه بیماران انجام دهیم

پخش مستند «من محیا هستم»

بر پایه این گزارش، سخنرانی حجج اسلام لیالی از فضلای حوزه و گلقندشتی، معاون فرهنگی دانشگاه مفید، اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، اجرای استندآپ، تقدیر از خیرین و حامیان نیکوکار و نیز تجلیل یکی از کودکان مبتلا به این بیماری به نمایندگی از سایر بیماران اُستومی از برنامه های جشن «حمایت از بیماران اُستومی» بود

در این مراسم همچنین مستند دختر بچه مبتلا به بیماری اُستومی با عنوان «من محیا هستم» کاری از گروه هنری رسانه ای ستاک(زیر نطر حوزه هنری استان قم) پخش شد و حاضرین در جشن را تحت تاثیر قرار داد.

پویش «من هم حامی بیماران اُستومی هستم»

در این جشن همچنین پویش «من هم حامی بیماران اُستومی هستم» به امضای حاضرین رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha